Audi se umrežava sa semaforima u SAD-u

2016-12-14

 

Usluga informacija o semaforima prva je prava usluga spajanja vozila s prometnom infrastrukturom jedne automobilske marke

  • Ova usluga započinje s različitim izvedbama u modelima Audi A4 i Q7 u Las Vegasu
  • Umrežavanje je bitno za autonomnu vožnju u gradovima

Ako unaprijed znate kada će se semafor prebaciti iz crvenog na zeleno svjetlo, vaša vožnja će biti opuštenija i učinkovitija. Audi je prva automobilska marka koja će spojiti automobil s gradskom infrastrukturom, što predstavlja važan korak prema autonomnoj vožnji u gradovima.

U Las Vegasu, već sada modeli Audi A4 i Q7 mogu prikazati faze semafora direktno u automobilu. Slijede ostali gradovi u SAD, a planira se predstavljanje ovog sistema i u Evropi. Informacije o semaforima optimiziraju protok prometa, štede vrijeme i smanjuju uticaj automobila na okoliš.

Kompanija Audi of America sarađuje sa nekoliko gradova u Sjevernoj Americi u nadogradnji infrastrukture za V2I tehnologiju. "Po prvi put, naši automobili razmjenjuju podatke s prometnom infrastrukturom u stvarnom vremenu. Vozači mogu prilagoditi svoje ponašanje situaciji i kretati se kroz gradski promet na opušteniji i kontroliraniji način," kaže Andreas Reich, šef Audijevog odjela za razvoj elektronike. "Kada spojimo naše Audijeve modele na infrastrukturu pametnih gradova povećavamo energetsku učinkovitost. Nakon ovoga slijede dodatne V2I usluge, koje će automobil pretvoriti u interaktivni mobilni uređaj. Autonomnu vožnju u gradovima vidimo kao krajnji cilj ovog razvoja."

Kao prvi korak, svi modeli Audi A4 i Q7 proizvedeni za tržište SAD-a od juna 2016., u koje će biti ugrađen Audi connect sistem, bit će opremljeni i ovom funkcijom. U SAD-u, javni centri za upravljanje prometom slat će podatke o radu semafora Audijevom partneru na projektu, kompaniji Traffic Technology Services TTS. Ovdje će se podaci pripremati i u stvarnom vremenu slati u kompjuter u Audi vozilo preko brze internetske veze, na primjer 4G/LTE.

Prva funkcija V2I komponente informacija o semaforima naziva se vrijeme do zelenog svjetla (Time-to-Green). Na Audijevom virtualnom kokpitu ili head-up zaslonu, vozači će moći vidjeti hoće li uspjeti proći kroz zeleno svjetlo ako nastave voziti dozvoljenom brzinom. Ako neće, prikazuje se odbrojavanje vremena do slijedećeg paljenja zelenog svjetla - i vozači mogu pravovremeno maknuti nogu s papučice gasa. Pilot projekti u Evropi pokazali su da vozači češće provode ovu operaciju ako imaju informacije o radu semafora. To predstavlja korist za protok prometa. "U našim testovima, broj automobila u prometu koji su morali kočiti do mirovanja pao je za približno 20 posto. To je u ovom pilot projektu uštedjelo vrijeme vozaču i također smanjilo potrošnju goriva za približno 15 posto," kaže Michael Zweck, voditelj projekta Audi Traffic Light Information.

U početku ovu uslugu moći će koristiti Audijevi klijenti. U budućnosti, rezultate razvoja ovog Audijevog projekta moći će koristiti i vozači drugih automobilskih marki. Širenje ove tehnologije pomoći će planerima gradskog prometa u razumijevanju uzroka nastajanja prometnih gužvi i optimiziranju faza rada semafora.

U budućnosti ove informacije o semaforima mogle bi se povezati s pametnim sistemima navigacije i koristiti za nove koncepte načina vožnje. Na primjer, "zeleni valovi" u radu semafora mogli bi se uključiti u planiranje rute. Također je moguće da bi Audijevi e-tron modeli mogli bolje iskoristiti energiju regenerativnog kočenja za punjenje baterije tijekom usporavanja zbog crvenog svjetla.

Audi također namjerava ovu tehnologiju predstaviti i u Evropi. U Berlinu, Ingolstadtu, Garmisch-Partenkirchenu i Veroni, već postoje uznapredovali pilot projekti. Samo u Berlinu, približno 700 semafora u gradskom središtu spojeno je s ovom uslugom.

Međutim, u Evropi ne postoje jednaki podatkovni standardi i digitalna infrastruktura: "U Evropi se koristi jako različita prometna tehnologija, jer se infrastruktura razvijala lokalno i decentralizirano. Radimo na ujednačavanju pripremljenih podataka. Nakon toga i u Evropi možemo uvesti uslugu informacija o semaforima," najavio je Michael Zweck.

Ova stranica koristi "cookies" koji nam pomažu da Vam pružimo bolje iskustvo prilikom posjete.
Potvrdi i nastavi