Elektromobilnost zimi

2022-12-01

Audi inteligentne funkcije optimiziraju domet i performanse punjenja

Grijanje sjedišta umjesto ventilatora toplog vazduha, optimalan pritisak u gumama, parkiranje u garaži i izbor režima efikasnosti: ovi i drugi faktori određuju koliko brzo će se visokonaponska baterija isprazniti - ili ne. Šta kupci Audija mogu učiniti osim utvrđenih savjeta kako bi visokonaponska baterija u njihovom e-tron modelu radila efikasno tokom zime i kako bi postigli optimalan domet?

 

1. Tajmer polaska i grijanje u mirovanju

Grijanje unutrašnjosti u mirovanju klimatizira unutrašnjost vozila prije polaska na željenu temperaturu. Osim udobnosti, to je funkcija koja također osigurava veći domet, s tim da je potrebno manje snage grijanja tokom vožnje, što zauzvrat povećava domet. To je posebno važno za dovođenje baterije na ugodnu temperaturu bez prethodnog zagrijavanja za energetski intenzivna kratka putovanja, kada nemate puno vremena.

 

2. E-tron planer rute

U električnim modelima, Audi e-tron planer ruta nadopunjuje Audi MMI (MMI = Multi Media Interface) već postojeće navigacijske informacije sa oko 30 detaljnih, dodatnih informacija i pomaže optimizirati zahtjeve e-mobilnosti, posebno kada vozite na srednje i duže udaljenosti: izračunava najbržu rutu, uzima u obzir promet i podatke o ruti, uzima u obzir vozačev stil vožnje, izračunava koliko će vremena biti potrebno da se vozilo napuni i uključuje u ukupno vrijeme vožnje. Korisnicima se također prikazuju osnovne informacije kao što su snaga punjenja ili priključci za punjenje i tip utikača odgovarajućih mjesta za punjenje. Sistem također pokazuje da li su stanice za punjenje dostupne ili zauzete. Uz aktivni e-tron planer rute, određeni model uvijek traži najefikasniji put do svog odredišta.

 

3. Punjenje na niskim temperaturama

Inteligentni sistem upravljanja baterijom (Battery Management System) komunicira sa tačkom za punjenje ili zidnom kutijom kako bi optimizovao snagu za najnježnije moguće punjenje naizmjeničnom strujom. Punjenje se reguliše automatski i sistem završava punjenje čim se baterija napuni ili se dostigne unaprijed definisani nivo napunjenosti od, na primjer, 80 procenata. Tokom procesa punjenja, BMS prati napone u pojedinačnim ćelijama i balansira ih po potrebi. Uz to, inteligentno upravljanje uključuje grijanje baterije. Ako temperatura baterije padne ispod određene granice, BMS automatski smanjuje kapacitet punjenja kako bi dao prioritet ranom starenju baterije. Sve u svemu, sporo punjenje pozitivno utiče na životni vijek baterije. Dodatno, preporučljivo je napuniti što je prije moguće nakon vožnje kada je vanjska temperatura niska. To je zato što je baterija još uvijek zagrijana i puni se nježnije i brže.

 

 

4. Prognoza dometa na digitalnoj instrument tabli

Prognoza dometa je izvedena iz nivoa napunjenosti visokonaponske baterije i prognoze potrošnje energije. Ovo zavisi od nekoliko faktora. Potrošnja pogonskog sistema ima najveći uticaj na to. Za predviđeni raspon, Audi razlikuje dva scenarija: aktivnu navigaciju i neaktivnu navigaciju. Za aktivnu navigacijsku rutu, predviđena potrošnja iz profila rute (ograničenja brzine, zelena svjetla, razlike u nadmorskoj visini) i trenutne informacije o prometu kao što su zastoji, kao i prosječna potrošnja energije u posljednjih 100 kilometara. Dodatno, predviđena pogodnost i klimatska potrošnja se procjenjuju za cijelu predstojeću vožnju. Kada je navigacija neaktivna, prosjek zadnjih 100 kilometara se primjenjuje za određivanje potrošnje sistema vožnje. Pogodnost i klimatska potrošnja se također procjenjuju. Uključujući i isključujući potrošače pogodnosti putem monitora dometa, korisnici mogu vidjeti njihov direktan utjecaj na prognozu dometa.

 

5. Održavanje baterije visokog napona

Svako ko često putuje na kratka putovanja trebao bi napuniti bateriju do maksimalno 80 posto kako bi sačuvao njen kapacitet za veće domete i produžio vijek trajanja. S druge strane, dobra je ideja izbjegavati dugotrajno duboko pražnjenje kada je nivo napunjenosti ispod 20 posto. Svako ko često ide na duga putovanja može napuniti bateriju do 100 posto, ali bi onda odmah nakon toga trebao početi voziti. U idealnom slučaju, svako ko ne vozi duže od 12 sati trebao bi održavati nivo punjenja između 40 i 80 procenata zimi.

 

6. Smanjenje otpora u vožnji i pogodnosti potrošača

Manje veličine felgi, uže gume i pravi pritisak zraka mogu smanjiti otpor kotrljanja guma zimi. Nasuprot tome, krovne kutije povećavaju aerodinamički otpor. U unutrašnjosti automobila, volan i grijanje sjedišta štede energiju jer rade blizu karoserije i troše manje električne energije. Prebacivanje na režim cirkulacije vazduha smanjuje gubitak dometa.

 

Pridržavanjem ovih korisnih savjeta svoje električno vozilo možete bez problema pripremiti za svaku novu zimsku avanturu. Želimo vam mnogo sigurno pređenih kilometara u zimskoj idili!