Prostrano putovanje megalopolisom.

2022-06-08
  • Audi urbansphere koncept - prostorni koncept 4. nivoa
  • Tehnološki napredna unutrašnjost postaje sfera iskustva
  • PPE tehnološka platforma dizajnirana za električne pogonske sisteme

Sistematski dizajniran iznutra prema van - Audi predstavlja koncept Audi urbansphere. Dizajneri i inženjeri kreirali su Audi urbansphere prvenstveno za saobraćaj u kineskim megalopolisima. U ovim metropolitanskim područjima, gdje je nedostatak ličnog prostora posebno izražen, ovaj konceptni automobil nudi najveći unutrašnji prostor od svih Audi vozila do sada. Inteligentno je usklađen sa tehnologijama i digitalnim uslugama koje su fokusirane na sva čula i stoga nudi novi kvalitet iskustva.

Proces razvoja obavljen je u bliskoj saradnji između Audijevih dizajnerskih studija u Pekingu i sjedišta brenda u Ingolstadtu. Po prvi put su učestvovali i potencijalni kupci u Kini, koji su svojim željama i iskustvima dali doprinos procesu razvoja (kao dio procesa poznatog i kao "kokreacija").

Rezultat ovog procesa je evidentan u konceptnom automobilu Audi urbansphere, a ponajviše u njegovoj unutrašnjosti. Stoga ovaj prostrani koncept izgleda kao salon na točkovima i mobilna kancelarija - automobil služi kao treći životni prostor tokom perioda provedenog u saobraćaju. Imajući to na umu, Audi urbansphere kombinuje luksuz potpune privatnosti i sveobuhvatan spektar tehnološki naprednih rešenja, čak i tokom svakodnevnih saobraćajnih gužvi. Tehnologija automatizovane vožnje nivoa 4 transformiše unutrašnjost bez upravljača, pedala ili ekrana u mobilni interaktivni prostor, koji otvara sve ponude sveobuhvatnog digitalnog ekosistema.

 

Audi sphere - prvorazredan na treću potenciju

Audi skysphere, Audi grandsphere i Audi urbansphere tri su konceptna automobila koja brend sa četiri prstena koristi da pokaže svoju viziju premium mobilnosti budućnosti. Audi stvara iskustvo vozila koje nadilazi svrhu samo provođenja vremena u vozilu kako bi se došlo od tačke A do tačke B.

Sfera br. 1: U avgustu 2021. brend Audi je proslavio debi Audi skysphere koncept roadstera sa električnim pogonom - spektakularne vizije autonomnog GT vozila koje se transformiše u samovozeći sportski automobil sa promenljivim međuosovinskim rastojanjem.

Samo nekoliko sedmica kasnije, Audi brend je predstavio drugi model u liniji sfernih vozila, Audi grandsphere koncept, na IAA 2021. Ova velika, prestižna limuzina sa četiri sjedala utjelovila je ambiciju brenda da definira budućnost progresivnog luksuza.

Ono što je zajedničko i konceptualnim automobilima i Audi urbansphere je činjenica da je cjelokupni koncept izveden iz mogućnosti vožnje u vozilu s autonomnom vožnjom nivoa 4. Ovo je tehnologija na kojoj Audi radi i koju želi da predstavi u drugoj polovini decenije, baš kao i CARIAD, softverski trust Volkswagen Grupe..

Veličina unutrašnjosti

Već na prvi pogled je jasno da je Audi urbansphere najveći model u porodici vozila sfere, pa čak i u pogledu svih Audi konceptnih vozila do sada. Njegove izdašne dimenzije - dužine 5,51 metar, širine 2,01 i visine 1,78 metara - svrstavaju ga u nekoliko segmenata automobilskog svijeta, ali treba napomenuti da koncept Audi urbansphere radikalno odstupa od konvencija tog segmenta.

Razlog je što je sistemski osmišljen iznutra prema van, odnosno iz ugla putnika. Kao rezultat toga, najvažnija dimenzija za putnike je međuosovinsko rastojanje bez premca od 3,40 metara. Unutrašnjost konceptnog vozila Audi urbansphere nije podložna konvencionalnom nastojanju da se u prostor ograničen fizičkim kategorijama vožnje smjesti što više sjedišta, pretinaca za odlaganje stvari i funkcionalnih elemenata. Umjesto toga, uglavnom je fokusiran na potrebu da putnici mogu iskusiti velikodušni prostor kao prepoznatljiv element udobnosti.

Audi urbansphere ne samo da oslobađa vozača tereta kad god je to moguće, već u isto vrijeme nudi svima u vozilu čitav niz mogućnosti da iskoriste ovu slobodu za uživanje u prilagodljivim iskustvima - komunikaciji ili opuštanju, poslu ili, po želji, povlačenju. u carstvo skrivene privatnosti. Sam koncept Audi urbansphere takođe se transformiše iz jednostavnog vozila u platformu revolucionarnih iskustava.

Zahvaljujući Audijevim vlastitim opcijama i opcionoj integraciji digitalnih usluga trećih strana, mogućnosti koje ovaj automobil nudi su gotovo neograničene. Mogu se koristiti za pristup cijelom spektru usluga vezanih za trenutnu vožnju. Automobil će se pobrinuti i za svakodnevne zadatke koji nadilaze samu vožnju - kao što su rezervacije za večeru ili online kupovina iz vozila. Također, autonomni Audi urbansphere koncept će doći za svoje putnike u njihove domove i pobrinuti se za pronalaženje parking mjesta i punjenje baterije.

Dostupne su i individualizovane infotainment ponude, kao što je besprekorna integracija muzike i video striminga u vozilu preko provajdera usluga koje korisnik već koristi. U dodatnom koraku, Audi brend će u budućnosti učiniti dostupnim individualizirane i ekskluzivne opcije - koncerte, kulturna događanja, pa čak i sportske događaje na koje će kupci biti pozvani.

 

Arhitektura - iznutra prema vani

Riječ "sfera" u nazivu vozila već sugerira da je fokus Audijevih konceptnih vozila skysphere, grandsphere i urbansphere u prostoru unutar ovih modela. Na vrhu liste zahteva za ovu novu generaciju vozila više nisu ni pogonski sistem ni dinamika u vožnji. Umjesto toga, interijer postaje temelj dizajna i tehnologije. A to znači da se pretvara u životnu sferu putnika i područje iskustva na putu.

Njihove potrebe i želje oblikuju taj prostor, njegovu arhitekturu i sve integrirane funkcije. Kao rezultat ove promjene mijenja se i sam proces dizajna. Na početku svih refleksija fokus se pomera na unutrašnjost vozila. Tek tada se osmišljavaju paket opreme, linije eksterijera i proporcije, koje u kombinaciji sa tehnološkim specifikacijama pretvaraju automobil u sveobuhvatno umjetničko djelo.

Površina, oblik, funkcija - unutrašnjost

Vrata Audi urbansphere imaju šarke postavljene na suprotnim stranama u prednjem i zadnjem delu vozila, zbog čega B-stub potpuno nedostaje. Kao rezultat, cijeli svijet unutrašnjosti otvara se putnicima čim uđu u vozilo. Okretna sedišta i crveni svetlosni tepih projektovan na tlo pored vozila pretvaraju jednostavan čin ulaska u vozilo u istinski doživljaj udobnosti. 

Međuosovinsko rastojanje od 3,40 metara i širina vozila od 2,01 metar ograničavaju više nego impresivne proporcije, čak i kada je riječ o vozilu iz luksuznog segmenta. U kombinaciji sa prostorom za glavu od 1,78 metara i prostranim staklenim površinama, ove dimenzije rezultiraju izuzetno prostranim unutrašnjim iskustvom - subjektivno i objektivno.

Četiri odvojena sedišta u dva reda putnicima nude luksuz i prvoklasnu udobnost. Sedišta u zadnjem delu vozila nude posebno izdašne dimenzije i čitav niz mogućnosti podešavanja. U režimima Relax i Entertain, naslon se može nagnuti do 60 stepeni, dok se nasloni za noge istovremeno izvlače. Nasloni za ruke smešteni u sredini i integrisani u bočne delove sedišta i nasloni za ruke u vratima stvaraju prijatan osećaj sigurnosti.

Sedišta su takođe prilagođena promenljivim potrebama socijalizacije putnika na čitav niz načina. Dok razgovaraju, putnici se mogu okrenuti jedni prema drugima na okretnim sjedištima. S druge strane, oni koji žele prostor za sebe mogu ograditi svoju glavu od osobe koja sjedi pored njih koristeći pregradu za privatnost izgrađenu iza naslona za glavu. Takođe, svako sedište ima svoju zvučnu zonu sa zvučnicima u delu naslona za glavu. Pojedinačni monitori su takođe ugrađeni u naslone prednjih sedišta.

Osim toga, kada putnici žele da dijele infotainment sistem, tu je providni OLED ekran velikog formata koji se proteže okomito od krovnog dijela u područje između dva reda sedišta. Koristeći ovaj "bioskopski ekran", koji se proteže cijelom širinom unutrašnjosti, dva putnika u zadnjem redu sjedišta mogu dijeliti video poziv ili zajedno gledati film. Moguće je čak koristiti i podijeljeni ekran. Kada se ekran ne koristi, nudi nesmetan pogled na prednji dio vozila zahvaljujući svom prozirnom dizajnu ili - kada se sklopi - također kroz stakleni krovni dio prema nebu.

Baš kao u konceptu Audi grandsphere, unutrašnjost urbane sfere spaja prostor i arhitekturu, digitalnu tehnologiju i autentične materijale u jedno. Linije naglašavaju horizontalne proporcije vozila. Otvorena, široka unutrašnjost dodatno naglašava dojam posebnosti ovog prostora. Volan, pedale i konvencionalna instrument tabla mogu se sakriti tokom automatizovane vožnje, pojačavajući osećaj transparentnosti i prostranosti.

Prostori za sedenje i nasloni dva sedišta sa integrisanim sigurnosnim pojasevima su vizuelno odvojeni. Između zadnjih sedišta - koja su inače fiksirana na mestu i u niskom položaju - nalazi se centralna konzola koja se okreće prema gore. Sadrži dozator za vodu i čaše - što je dodatno oličenje atmosfere prvoklasnog kvaliteta unutar konceptnog vozila Audi urbansphere.

Audi urbansphere takođe se kvalifikuje kao wellness područje zahvaljujući inovativnim digitalnim opcijama koje su se pojavile i koje su uglavnom rezultat povratnih informacija kineskih kupaca prikupljenih tokom procesa zajedničkog kreiranja. Prepoznavanje stresa ističe se kao najbolji primjer - ovaj adaptivni program koristi skeniranje lica i analizu glasa kako bi odredio kako se putnici osjećaju, a zatim svakom od njih ponudi načine da se opuste, na primjer, putem aplikacije za meditaciju koja se može koristiti putem osobnog ekrana i privatno zvučne zone u naslonima za glavu.

Manje je više. Zasloni i rukovanje 

U konceptu Audi urbansphere, jednostavnost je postala princip dizajna. Prije aktiviranja funkcija vožnje, nisu vidljive ni baterije kružnih instrumenata niti crni ekran za koncepte virtuelnog prikaza.

Umjesto toga, putnici mogu pronaći jasno strukturirane i udobne zone napravljene od najkvalitetnijih materijala. Drvo i vuna i sintetički tekstilni materijali služe kao presvlake, presvlake za sjedišta i patosnice, a svi ovi elementi su kvalitetni i ugodni na dodir.

Blage nijanse bež i sive zaslužne su za horizontalno strukturiranje interijera. Tamna, prigušena zelena je boja okvira sedišta i prijatna je za oko. Zone boja u unutrašnjosti prelaze u svjetlije nijanse odozgo prema dolje, uz prirodnu svjetlost koja prodire u prostor, stvarajući homogen i širok interijer.

Gotovo je iznenađujuće da kada se vozilo uključi jednostavnim dodirom prsta, uopće ima ekrana - osim u vidu projekcija na drvenim površinama ispod vjetrobranskog stakla. U zavisnosti od statusa vožnje - da li ručna vožnja sa upravljačem ili automatizovana vožnja nivoa 4 - raspoređeni su po celoj širini unutrašnjosti ili segmentirani za vozača i suvozača. Sve informacije potrebne tokom vožnje vidljive su u ultra preciznoj rezoluciji.

Takođe, senzorska traka je integrisana ispod projekcijskih površina za brzo prebacivanje sadržaja - na primer, ekrane muzike ili navigacionog sistema. Prikazuje sve funkcije i aplikacije koje su aktivne u vozilu. Ikone trepere za razne menije.

Jedan poseban i izuzetno inovativan kontrolni element nalazi se u blizini ukrasa vrata u unutrašnjosti: MMI odziv bez dodira. Ako vozač ili suvozač sjede uspravno, daleko ispred u predviđenom području, ovaj element se može koristiti za odabir različitih funkcijskih menija putem rotirajućih prstena i dugmadi i klikanja kroz pojedinačne nivoe. Stoga rukovanje postaje jednostavno i intuitivno.

Međutim, ako se zadnje sjedište spusti, putnici i dalje ne moraju odustati od ovih izuzetno praktičnih karakteristika. Razlog je što se u ovoj poziciji mogu koristiti u kombinaciji praćenja očiju i kontrole gestom. Senzor usmjeren na oči otkriva smjer gledanja kada se ova kontrolna jedinica treba aktivirati. Putnik mora samo da izvodi analogne pokrete ruke - bez ustajanja - koji su slični fizičkom rukovanju, tako da može koristiti sistem na ovaj način - a da zapravo ništa ne dodiruje.

Kada su u pitanju svi načini upravljanja, uključujući praćenje oka, kontrolu gestikulacije ili glasovne komande i dodir, koncept Audi urbansphere prilagođava se svakom korisniku i uči njegove preferencije i najčešće korištene funkcije - tako da on ne samo da može praktično dovršiti najosnovnije komande, ali i davati pojedinačne prijedloge dotičnom korisniku.

Kontrolne ploče su čak integrisane u naslone za ruke na vratima. Na taj način, vozilo uvijek nudi putnicima nevidljive kontaktne površine sa optičkim indikatorom koji pokazuje njihov položaj. Istovremeno, VR naočare su dostupne u naslonima za ruke na levim i desnim vratima, koje se mogu koristiti u kombinaciji sa opcijama infotainment sistema - na primjer, za sistem Holoride.

Održivost kao vodeće načelo 

Brojni materijali u unutrašnjosti koncepta Audi urbansphere, kao što su furniri od graba, potiču iz održivih izvora. Drveni materijal omogućava korištenje stabala koja su izrasla u blizini lokacije, pri čemu se može koristiti cijelo deblo. Proizvođači ne koriste nikakve hemikalije tokom procesa obrade.

Presvlaka sjedišta je izrađena od ECONYL® materijala, recikliranog poliamida. Ovaj materijal se također može reciklirati nakon upotrebe u vozilu - bez gubitka kvalitete. Činjenica da su predmetni materijali ugrađeni odvojeno također igra važnu ulogu u njihovoj recikliranju, jer bi njihovo miješanje drastično smanjilo potencijal za recikliranje.

Viskozna bambus tkanina se koristi u naslonima za ruke u zadnjem delu vozila. Bambus raste brže od običnog drveta i izolira veliki dio ugljika, a za rast mu nisu potrebni herbicidi ili pesticidi.

 

Vanjski dizajn: prostorni koncept za luksuzni segment

Grandiozan, nesumnjivo samouvjeren izgled - prvi susret s konceptom Audi urbansphere sigurno će ostaviti trajni utisak. Dužina od pet i po metara, visina od skoro 1,78 metara i širina veća od dva metra nesumnjivo su dovoljno prestižne proporcije sa kojima će ovo vozilo moći pouzdano stati uz bok automobilskoj eliti.

Tečna silueta karoserije vozila sadrži tradicionalne Audijeve oblike i elemente, ali u ovom slučaju oni su kombinovani kako bi se stvorila nova kompozicija - prepoznatljiva Singleframe rešetka sa digitalnim očima susjednih rasvjetnih jedinica. Gledano sa strane, jako zakrivljen, dinamičan krovni luk. Masivni poklopac koji skriva baterijsku jedinicu. Veliki točkovi od 24 ". Oni su referenca na ikonu iz 1990-ih - Audi Avus koncept. Šest duplih krakova istovremeno posreduju lagani dizajn i stabilnost, podsjećajući na funkcionalne kotače iz segmenta motosporta i Bauhaus dizajnersku tradiciju brenda.

Navedeni klinasti oblik karoserije vozila je naglašen velikim, ravnim vjetrobranskim staklom. I na prednjem i na stražnjem dijelu vozila nalaze se digitalne svjetlosne površine koje se odražavaju u dizajnu i istovremeno služe kao komunikacijski elementi.

Audi urbansphere prkosi klasifikaciji u konvencionalne kategorije vozila. Unatoč tome, već je na prvi pogled očito da je riječ o tipičnom izdanu marke Audi. Sličnosti sa Audi grandsphere konceptom su poseban magnet za oči. Monolitni dizajn karoserije je zajednički za oba konceptna vozila, kao i skulpturalni, blagi oblik kormilarnice. Dugačko međuosovinsko rastojanje, koje uvelike prelazi tri metra, i kratki prepusti naglašavaju da se radi o električnom vozilu. Elegancija, dinamika, organski jezik dizajna - to su atributi koji odmah padaju na pamet uprkos izdašnim proporcijama konceptnog vozila Audi urbansphere, baš kao i kada je u pitanju mnogo ravnije konceptno vozilo grandsphere.

 

Tehnologija vidljivosti - svjetlo

Na prednjem kraju vozila nalazi se inovativna interpretacija Singleframe rešetke koja je u velikoj mjeri zaslužna za izgled Audi modela - oblikovana je kao veliki osmougao. Iako je rešetka hladnjaka izgubila svoju prvobitnu funkciju otvora za ventilaciju na električnom vozilu, ona je i dalje indikativna kao jedinstvena dizajnerska karakteristika brenda. Digitalna svjetlosna površina nalazi se iza blago zatamnjenog, prozirnog poklopca koji pokriva veliku površinu prednjeg dijela vozila.

Sama trodimenzionalna svjetlosna struktura je raspoređena u dinamički zgusnutim područjima piksela. Gornja i donja ivica Singleframe rešetke su i dalje od aluminijuma, a vertikalne karike su oblikovane LED sijalicama unutar svetlosne površine.

Cijela površina Singleframe rešetke postaje pozornica ili platno (poznato i kao "Audi Light Canvas") i može se koristiti za komunikaciju - sa dinamičkim svjetlosnim efektima za davanje jasnih signala drugim učesnicima u prometu i na taj način poboljšati sigurnost na putu. Oborena i duga svjetla se izvode kroz svjetlosne segmente u vanjskim dijelovima Singleframe rešetke. Matrix LED površina slične funkcije nalazi se u stražnjem dijelu vozila.

Svjetlosne jedinice s desne i lijeve strane Singleframe rešetke izgledaju usko, poput fokusiranih očiju. Ove digitalne svjetlosne jedinice, poznate i kao "Audi Eyes", oličenje su logotipa brenda sa četiri prstena koji povećava i izoluje presek dva prstena kako bi se stvorila zjenica - stvarajući novi, nepogrešivi digitalni svjetlosni potpis.

Osvijetljene površine - a samim tim i izraz očiju - mogu se prilagoditi prometnoj situaciji, okruženju, pa čak i raspoloženju putnika. U funkciji dnevnih svjetala, pogled može biti fokusiran ili otvoren, a iris može biti uski ili širok. Digitalno kreirana obrva po potrebi funkcionira i kao dinamički žmigavac. Zahvaljujući izuzetnoj vidljivosti, ovi elementi predstavljaju jasnu predanost potpunoj sigurnosti.

 

Kao poseban omaž Kini, zemlji u kojoj se održava premijera ovog koncept vozila, proizveden je poseban komad dodatne opreme koji putnici mogu ponijeti sa sobom pri izlasku iz svog Audi urbansphere - Audi Light Umbrella, kišobran sa samoosvjetljenjem funkcija. Inspiriran tradicionalnim kineskim kišobranima, ovaj komad dodatnog pribora funkcionira kao zaštitnik od vremenskih prilika i višenamjenski izvor svjetlosti - unutrašnja obloga kišobrana je napravljena od reflektirajućeg materijala, čineći da se cijela površina ponaša kao svjetlosna jedinica bez zasljepljivanja.

Audi Light Kišobran ne samo da korisnicima pruža bolji pogled na stazu ispred njih, već će ih biti lakše uočiti - aktiviranjem ritmičnog treperenja svjetlosnog stošca putem umjetne inteligencije i sofisticirane senzorske tehnologije kada prelaze cestu u opasnim uvjetima .

Takođe, Light Umbrella bukvalno prikazuje svog korisnika u najboljem mogućem svetlu jer ravnomerno osvetljava njegovo lice, zbog čega će savršen "selfi" uspeti gde god da se nalazi.

 

 

 

Pogonski sistem i punjenje

Audi urbansphere tehnološka platforma - PPE ("Premium Platform Electric") - dizajnirana je isključivo za sisteme električnih pogona na baterije i stoga u potpunosti koristi ovu tehnologiju. Ključni element PPE platforme je baterijski modul smješten između osovina, koji - baš kao i kod konceptnog vozila Audi grandsphere - ima energetski kapacitet od oko 120 kWh. Marka Audi je uspjela postići dizajn ravnog akumulatora koristeći prednosti gotovo cijelog međuosovinskog razmaka vozila.

U kombinaciji sa točkovima od 24 ", ovo stvara osnovne proporcije koje nisu savršene samo kada je dizajn u pitanju. Ključne prednosti uključuju dugu unutrašnjost i stoga prostor za noge u oba reda sedišta. električna vozila.

Dva električna motora u konceptnom vozilu Audi urbansphere mogu isporučiti ukupnu snagu od 295 kW i sistemski obrtni moment od 690 Nm. To su impresivne vrijednosti koje se često ne iskorištavaju u potpunosti tokom vožnje u gradskom prometu. Međutim, Audi urbansphere je i dalje opremljen uvijek dostupnim quattro pogonom na sve kotače - ključnom karakteristikom za Audijeve modele visokih performansi.

Ovo konceptualno vozilo ima elektromotor na prednjoj i zadnjoj osovini koji, putem elektronske koordinacije, implementira stalno dostupan pogon na sve kotače po potrebi, a to, prije svega, ima pozitivan učinak na potrošnju i domet vozila. Inovativna karakteristika je da se motor prednje osovine može deaktivirati ako je potrebno kako bi se smanjilo trenje, a time i potrošnja energije u praznom hodu.

 

Brzo punjenje, velik domet

Jezgro pogonskog sistema je tehnologija punjenja od 800 V. Ona osigurava da se baterija može napuniti do 270 kW na stanicama za brzo punjenje u najkraćem vremenu. Imajući ovo na umu, vremena punjenja su bliska onima kod konvencionalnog zaustavljanja radi punjenja vozila na motorno sagorevanje, jer je samo deset minuta dovoljno da se baterija napuni do nivoa koji je dovoljan da vozilo pređe više od 300 kilometara. Takođe, baterija, koja ima kapacitet veći od 120 kWh, može se napuniti od 5% do 80% za manje od 25 minuta. To znači da se može očekivati domet do 750 kilometara u skladu sa WLTP standardom - čak i kada se vozilo koristi za energetski intenzivna gradska i kraća putovanja, generalno je moguće izbjeći neočekivane potrebe za zaustavljanjem radi dopunjavanja.

 

Zračni ovjes za najviši nivo udobnosti

Prednji točkovi su povezani osovinom sa pet karika koja je posebno optimizovana za električna vozila. Na zadnjem delu vozila nalazi se osovina sa više karika koja je, kao i prednja, napravljena od laganog aluminijuma. Uprkos međuosovinskom rastojanju od 3,40 metara, upravljivi zadnji točkovi pružaju odličnu upravljivost. Audi urbansphere koncept, baš kao i njegov najbliži rođak, model grandsphere, opremljen je Audi tehnologijom adaptivnog zračnog ovjesa - jednokomornim zračnim ovjesom sa poluaktivnom kontrolom amortizera. Ova tehnologija nudi vrhunski komfor, ne samo na gradskim autoputevima, već i na neravnom, često zakrpljenom asfaltu gradskih puteva, bez primjetnih kretanja karoserije.