Novi Audi Q8 e-tron

2022-11-10

Ingolstadt, 9.11.2022. - S modelom e-tron, njemački premium proizvođač je započeo doba elektromobilnosti u 2018. godini, označavajući početak električne budućnosti brenda s četiri prstena. Od tada, model je postavio standarde u segmentu električnih luksuznih SUV vozila. Novi Audi Q8 e-tron nastavlja graditi uspješnu priču koju je započeo naš električni pionir. Model iz vrha ponude električnih SUV vozila impresionira s unaprijeđenim konceptom pogona, poboljšanom aerodinamikom, bržim punjenjem i većim kapacitetom baterije.Veoma važan korak naprijed je napravljen po pitanju dometa koji sada iznosi 582 kilometra (prema WTLP-u) u SUV izvedbi i do 600 kilometara u Sportback verziji (prema WLTP-u). Značajne izmjene su napravljene i u dizajnu vozila, a naročito na prednjem kraju koji sada djeluje svježije i otmjenije.

 

Novo lice, novo ime, novi korporativni identitet
Dajući mu naziv Q8, Audi jasno daje do znanja da je novi Audi Q8 e-tron sami vrh ponude električnih SUV-ova i crossovera. Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron je vrlo lako identificirati kao potpuno električne modele već na prvi pogled. Karakteristična Singleframe maska s aktivnim sistemom zatvaranja i otvaranja, redizajnirani stražnji difurozr sa spojlerom iznad sistematično nose naprijed Audijev dizajnerski jezik električnih automobila. U S line paketu opreme, ekskluzivni dodatak je Singleframe maska u boji karoserije vozila.

Kao Audijev prestižni električni SUV, Q8 e-tron donosi novi korporativni identitet s dvodimenzionalnim dizajnom četiri prstena u eksterijeru. Kako bi bio dovoljno istaknut logo, Audi ga naglašava projekcijom svjetala unutar Singleframe maske. Pored toga, Q8 e-tron je prvi model koji će nositi natpis Audi na B-stubu.

 

Maksimalna količina prostora i komfora
S dužinom od 4,915 metara, širinom od 1,937 i visinom od 1,639 metara za Sportback izvedbu i 1,633 za SUV, Q8 e-tron nudi maksimalnu količinu prostora i komfora. SQ8 e-tron i SQ8 e-tron Sportback su po dva milimetra niži i po 39 milimetara širi. Međuosovinsko rastojanje od 2,928 metara nudi mnogo prostora za noge putnicima na stražnjim sjedištima. Takođe, ima veoma izdašan prtljažni prostor s 569 litara za SUV i 528 litara za Sportback.

 

Tri opcije pogonske jedinice
Za obje karoserijske izvedbe, Audi je spremio po tri opcije pogonskih jedinica s električnim pogonom na sve točkove. Bazni modeli, Q8 50 e-tron i Q8 Sportback 50 e-tron koriste dva motora koji razvijaju 250 kW u boost režimu i 664 Nm obrtnog momenta, a maksimalni doment seže do 491 km (SUV) i 505 km (Sportback), mjereno po WLTP ciklusu.

Sredinu ponude predstavljaju Q8 55 e-tron i Q8 Sportback 55 e-tron. Kao i kod baznog modela, modele pokreću po dva elektromotora koji u boost režimu isporučuju 300 kW i 664 Nm obrtnog momenta. Maksimalni domet s jednim punjenjem za SUV izvedbu iznosi do 582 km, a za Sportback do 600 km.

Na vrhu popnude se nalaze SQ8 e-tron i SQ8 Sportback e-tron koji koriste po tri elektromotora. Snaga ovih modela u boost režimu iznosi 370 kW i impresivnih 973 Nm obrtnog momenta. Domet S modela seže do 494 km za SUV i 513 km za Sportback. Maksimalna brzina ovih modela je limitirana na 210 km/h.

 

Veći kapacitet baterija i brže punjenje
Kupci će moći da biraju između dvije veličine baterija. Baterija modela Q8 50 e-tron ima kapacitet za skladištenje 89 kWh, dok će Q8 55 e-tron i SQ8 e-tron koristiti veću od 106 kWh. Zahvaljujući podešavanjima eksploatacije baterije, korisni kapacitet baterije je takođe povećan. Na brzim punjačima, Q8 50 e-tron ima maksimalnu snagu punjenja od 150 kW, dok Q8 55 e-tron i SQ8 e-tron imaju veću koja iznosi 170 kW. Veća od dvije baterije u ponudi se može napuniti sa 10 na 80% za 31 minutu, što je dovoljno za 420 km vožnje (prema WLTP-u). Punjenje je moguće i na slabijim punjačima od 11 i 22 kW.

 

Dodatno unaprijeđena aerodinamika
Aerodinamika je bila jedan od glavnih prioriteta kod Audija Q8 e-tron. Kao rezultat toga, otpor zraka je smanjen sa 0,26 na 0,24 Cw kod modela Q8 Sportback e-tron, dok je kod modela Q8 e-tron smanjen sa 0,28 na 0,27 Cw. Spojleri na podnici usmjeravaju zrak oko točkova, dok su oni na prednjoj osovini dodatno povećani, a Q8 Sportback e-tron sada ih ima i na zadnjim točkovima. Po prvi put, Audijev model ima samozatvarajući sistem koji automatski zatvara prednju masku i optimizira protok zraka.

 

Materijali nastali reciklažom
Audi Q8 e-tron će biti certificiran kao ugljično neutralan. Audi će pri proizvodnji modela Q8 e-tron koristiti reciklirane materijale za određene komponente. Ti materijali su tretirani temeljitim reciklažnim procesom, čime se reducira upotreba novih resursa i osigurava zatvoren, efikasan i samoodrživ ciklus upotrebe materijala.

 

Početak prodaje na bh. tržištu u drugom kvartalu 2023.
Na tržištu Bosne i Hercegovine, prve primjerke modela Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron očekujemo u drugom kvartalu 2023. godine. Kupcima će u početku biti ponuđeni Q8 50 e-tron, Q8 Sportback e-tron i SQ8 Sportback e-tron.

 

 

Podaci o potrošnji električne energije modela pomenutih u tekstu
Informacije o potrošnji električne energije i emisiji CO2 ovise o modelu guma i aluminijumskih točkova, kao i dodatnoj opremi na vozilu.

Audi Q8 50 e-tron
Kombinirana potrošnja električne energije izražena u kWh/100 km: (NEDC) 24,0 - 20,1 (WLTP);
kombinirana emisija CO2 izražena u g/km: 0

Audi Q8 55 e-tron
Kombinirana potrošnja električne energije izražena u kWh/100 km: (NEDC) 24,4 - 20,6 (WLTP);
kombinirana emisija CO2 izražena u g/km: 0

Audi SQ8 e-tron
Kombinirana potrošnja električne energije izražena u kWh/100 km: (NEDC) 28,0 - 24,6 (WLTP);
kombinirana emisija CO2 izražena u g/km: 0

Audi Q8 Sportback 50 e-tron
Kombinirana potrošnja električne energije izražena u kWh/100 km: (NEDC) 23,7 - 19,5 (WLTP);
kombinirana emisija CO2 izražena u g/km: 0

Audi Q8 Sportback 55 e-tron
Kombinirana potrošnja električne energije izražena u kWh/100 km: (NEDC) 24,1 - 19,9 (WLTP);
kombinirana emisija CO2 izražena u g/km: 0

Audi SQ8 Sportback e-tron
Kombinirana potrošnja električne energije izražena u kWh/100 km: (NEDC) 27,0 - 23,5 (WLTP);
kombinirana emisija CO2 izražena u g/km: 0