Novi standard u kompaktnoj SUV klasi: Audi Q3
- Audi Q3 u svom najboljem izdanju: dinamične i mišićave proporcije SUV vozila u skladnoj kombinaciji s prostranom unutrašnjošću
- Efikasnost, dinamika vožnje i komfor: novi sistem amortizera, tehnologija snažnog plug-in hibrida i efikasni motori sa unutrašnjim sagorijevanjem
- Digitalni saputnik za svaki dan: pomoć u vožnji za vozača i tehnologija osvjetljenja iz klase velikih automobila te inovativan koncept rukovanja za još više komfora
Audi Q3 već je više od 10 godina etablirani i izuzetno uspješan model u segmentu premium kompaktnih vozila. Sada treća generacija postavlja nove standarde u nekoliko aspekata. Vanjski izgled modernog SUV vozila pršti samouvjerenošću i emocijama. Brojne inovativne funkcije Audi Q3 pretvaraju u digitalnog saputnika. One osiguravaju prvoklasno iskustvo korištenja i, brojnim sistemima pomoći, povećan komfor i sigurnost za vozača i ostale učesnike u saobraćaju. Uz uravnotežen ovjes, digitalizacija osvjetljenja također nudi dodatne prednosti za kupce. Nova mikro LED tehnologija u digitalnim Matrix LED glavnim svjetlima omogućuje visok stepen individualizacije i prilagodljive funkcije osvjetljenja visoke rezolucije. Efikasan i djelimično elektrificirani motor sa sagorijevanjem s mild-hybrid tehnologijom i plug-in hibrid s električnim dometom do 119 kilometara dodatne su prednosti nove generacije Audi Q3*.
Očekivani početak prodaje novog Q3 modela u Bosni i Hercegovini je tokom jula/srpnja 2025. kada će biti poznate i cijene.
Gernot Döllner, CEO društva AUDI AG: „S više od dva miliona prodatih vozila širom svijeta od uvođenja prve generacije na tržište, Audi Q3 jedan je od naših najprodavanijih modela i ima visok status u našoj ponudi proizvoda. S trećom generacijom modela Audi Q3 obnavljamo važnu porodicu modela u sklopu naše proizvodne ofanzive i jačamo svoju ponudu snažnim plug-in hibridom i efikasnim motorima sa sagorijevanjem. Novi model kombinuje efikasnost, dinamiku vožnje i komfor.“ Uz efikasne i djelimično elektrificirane motore sa sagorijevanjem, Audi Q3 nudi novi adaptivni ovjes za kombinaciju komfora i dinamike. Geoffrey Bouquot, član Upravnog odbora za tehnički razvoj društva AUDI AG, dodaje: „Unutrašnjošću modela Audi Q3 prenosimo digitalnu pozornicu iz klase velikih automobila u kompaktni segment. Inovativni koncept rukovanja i brojni sistemi pomoći povećavaju sigurnost i komfor te Audi Q3 čine idealnim digitalnim saputnikom u svakodnevnom životu.“
U poređenju sa prethodnikom, dizajn novog modela Audi Q3 još je emotivniji. Široka prednja maska i elegantno sužena glavna svjetla dosljedno su integrisani u aerodinamički koncept.Sa strane, horizontalna linija između glavnih i stražnjih svjetala vizuelno dijeli vozilo na dva dijela, stvarajući vrlo posebnu raspodjelu svjetla i sjene.
Stražnji dio krase opcijska digitalna OLED stražnja svjetla, nadopunjena kontinuiranom LED svjetlosnom trakom i osvijetljenim prstenovima. Ovaj stepen tehnologije osvjetljenja u novom modelu Audi Q3 prvi je put dostupan u kompaktnom segmentu marke Audi.
Na prednjem dijelu kompaktnog SUV modela nalaze se digitalna Matrix LED glavna svjetla koja, prvi put u modelu Audi Q3, koriste mikro LED modul. Mikro LED tehnologija značajno poboljšava osvjetljenje i time osigurava snažan kontrast na cesti. Funkcije navođenja svjetlom sada su mnogo uže povezane s funkcijama pomoći za vozača. Digitalna svjetla za dnevnu vožnju s LED tehnologijom, koja se sastoje od 23 segmenta na svakoj strani, stvaraju digitalne svjetlosne potpise koji vozilo čine vrlo prepoznatljivim na cesti.
U unutrašnjosti, novi elementi za rukovanje na upravljaču stvaraju više prostora za odlaganje u središnjoj konzoli, novo iskustvo korištenja i bolji osjećaj prostora. Elementi za rukovanje na upravljaču po prvi put integrišu dvije nove ručice na stubu upravljača. Desna ručica služi za odabir brzine, a lijeva kao element za rukovanje funkcijama osvjetljenja i brisačima vjetrobranskog stakla. Također, po prvi put u kompaktnom segmentu marke Audi, moguće je naručiti akustično staklo za prednje bočne prozore, što poboljšava akustiku u unutrašnjosti, posebno pri velikim brzinama. Praktičnost modela Audi Q3 ogleda se i u kapacitetu prtljažnika od 488 litara. Preklapanjem klupe stražnjih sjedišta, taj se prostor u modelu Audi Q3 povećava na maksimalnih 1.386 litara. Serijski se klupa može pomicati uzdužno i moguće je prilagoditi ugao sjedenja. Kapacitet vuče SUV vozila je do 2100 kilograma.
Osnovni model porodice Audi Q3 je Audi Q3 SUV TFSI sa 110 kW (150 KS) – 4-cilindrični benzinski motor s mild-hybrid tehnologijom. Audi Q3 SUV TDI 110 kW posebno je prikladan za vožnje na dugim udaljenostima. Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW može se u idealnim uslovima puniti istosmjernom strujom do 50 kW te je snažniji i efikasniji nego ikad. U tu svrhu ugrađena je visokonaponska baterija bruto kapaciteta od 25,7 kWh (19,7 kWh neto). Ona omogućuje električni domet do 119 kilometara prema ciklusu testiranja WLTP.
Dodatno razvijen serijski ovjes nudi poboljšano iskustvo vožnje. U dodatnoj su opremi dostupni sportski ovjes i ovjes s amortizerima s dva ventila za optimalno uravnoteženo iskustvo vožnje. Među istaknutim sistemima pomoći za vozača je i "adaptive driving assistant plus". Za dodatnu sigurnost na cesti unutrašnja kamera također prati vozača u potrazi za znakovima umora i nedostatka koncentracije. Asistent za parking kupcima omogućuje da Audi Q3 nauče pojedinačnim manevrima parkiranja, a novi asistent za vožnju unatrag pouzdano pomaže pri izlasku iz slijepe ulice.
Audi će novu generaciju proizvoditi u tvornicama u Győru u Mađarskoj i Ingolstadtu u Njemačkoj.
Detaljne informacije o novom modelu Audi Q3 nalaze se u nastavku.
Dinamičan dizajn
U usporedbi s prethodnikom, dizajn novog modela Audi Q3 još je mišićaviji i emotivniji. Njegovu karoseriju definiše savršena kombinacija zaobljenih elemenata i preciznih linija. Široka prednja maska postavljena je visoko, a elegantno sužena glavna svjetla stvaraju fokusirani izgled i dosljedno su integrisana u aerodinamički koncept vozila. Takav dizajn osigurava posebno efikasan protok zraka oko prednjeg dijela vozila. Ulaz rashladnog zraka s mogućnosti upravljanja ugrađen je u područje ispod prednje maske i osigurava strujanje protoka zraka oko tog područja s minimalnim gubicima. Ovdje se nalaze i parking senzori. Senzori za sisteme pomoći za vozača ugrađeni su iza Audijevih četiri prstena.
Sa strane, horizontalna linija između prednjih i stražnjih svjetla vizuelno dijeli vozilo na dva dijela, stvarajući vrlo poseban svjetlosni efekat. Gornja strana hvata svjetlost, a donja strana sjenu. U kombinaciji sa strmo postavljenim D stubovima, ostakljeni se dio vozila čini još dinamičnijim.
Stražnji dio također ima čist dizajn. Odvojena od stražnjih svjetala iz dva dijela, precizna, uska svjetlosna traka proteže se cijelom širinom vozila poput oštre linije i stražnjem dijelu daje čist izgled. Ispod nje nalazi se široka, vizuelno mirna površina. Difuzor je integrisan u podignuti branik.
Paket opreme S line, s diferenciranim prednjim i stražnjim branicima i dijelovima za nadogradnju Selenite srebrne boje, dostupan je kao opcija uz serijsku opremu. Vanjski paket također je dostupan u crnoj varijanti, s dijelovima za nadogradnju crne boje. Za nove modele Audi Q3 dostupno je 11 boja, uključujući Arkona bijelu. Glacier bijela, Mythos crna, Arrow siva, Tambora siva, Progressive crvena i Navarra plava dostupne su kao metalik boje. Dopunjuju ih nove boje Sage zelena i Madeira smeđa. Madeira smeđa mat je lak dostupan isključivo za novi Audi Q3. Varijanta opreme S line također nudi Daytona siva metalik boju. Tambora siva dostupna je samo za opremu advanced line.
Novi dizajn lakometalnih točkova dostupan je u veličinama od 17“ (serijski) do 20“ (maksimalno). Širina guma povećana je s 215 na 235 milimetara. Ponudu upotpunjuju aerodinamični lakometalni točkovi od 18 do 19 inča. Audi Sport nudi ukupno 5 dizajna lakometalnih točkova u veličinama od 19 i 20 inča. To uključuje dvije zatamnjene verzije crne metalik boje: lakometalni točak od 20“ u dizajnu s pet krakova i lakometalni točak od 20“ u S dizajnu s više krakova.
Aerodinamika i ukupna akustika vozila značajno su poboljšani u usporedbi s prethodnikom. Uz koeficijent otpora zraka od 0,30, fokus je prvenstveno na akustičnom komforu.
Novi Audi Q3 prvi je model marke Audi u kompaktnom segmentu s akustičnim staklima za prednje bočne prozore. U kombinaciji s optimiziranim brtvama i izolacijom u vozilu, to stvara skladan akustični koncept s primjetnim poboljšanjem komfora vožnje.
Tehnologija osvjetljenja iz klase velikih automobila pretvara noć u dan
Tehnologija osvjetljenja novog modela Audi Q3 prvi je put dostupna u kompaktnom segmentu marke Audi – to omogućuje prilagodba digitalnih Matrix LED glavnih svjetala iz klase velikih automobila. Novi Q3 prvo je vozilo marke Audi koje koristi mikro LED modul koji zamjenjuje DMD modul. Modul širine otprilike 13 milimetara sadrži 25 600 mikro LED dioda. Svaka pojedinačna mikro LED dioda veličine je otprilike 40 mikrometara, što je otprilike polovica debljine ljudske dlake. Upotrebom ove mikro LED tehnologije dolazi do značajnog poboljšanja osvjetljenja i time nastaje vrlo jasan kontrast na cesti – posebno korisno u slučaju slabe vidljivosti uzrokovane vremenskim uslovima.
Funkcije navođenja svjetlom, poznate kao svjetlo za navođenje u voznoj traci i orijentaciju, sada su mnogo uže povezane s funkcijama pomoći za vozača. Prikazom važnih informacija iz sistema pomoći u vidnom polju vozača ispred vozila i s direktnom vizuelnom referencom na infrastrukturu ceste, funkcije osvjetljenja doprinose dodatnom povećanju sigurnosti vožnje.
Nova funkcija je prikaz aktivnog upozorenja sistema pomoći pri promjeni vozne trake u svjetlima vozne trake na autoputu ako vozač modela Audi Q3 želi promijeniti voznu traku dok mu se vozilo nalazi u mrtvom uglu. Prikaz upozorenja na napuštanje vozne trake u svjetlu za orijentaciju na lokalnim cestama i autocestama također pomaže vozaču. Aktivira se na isti način kao i poznati prikaz na kombinovanom instrumentu čim vozilo nehotice prijeđe oznaku vozne trake. Nadalje, poboljšane prometne informacije projiciraju pahuljicu na cestu kao simbol upozorenja pri brzinama od približno 70 km/h ako postoji opasnost od klizavih uslova na cesti.
Dodatni primjer naprednog navođenja svjetlom očit je u zonama gradilišta gdje je vidljivost obično loša. Ovdje digitalna Matrix LED glavna svjetla automatski prilagođavaju navođenje svjetlom i isključuju svjetla vozne trake u korist svjetla za orijentaciju, što znatno olakšava zadržavanje u voznoj traci u uskim zonama gradilišta. Po prvi put kupci mogu putem MMI-ja deaktivirati pojedinačne funkcije digitalnih Matrix LED glavnih svjetala, poput svjetala vozne trake.
MMI se također može upotrebljavati za odabir tri različita dizajna proširenih funkcija dinamičkog osvjetljenja coming home/leaving home pri ulasku u vozilo ili isključivanju motora. Tehnologija digitalnih Matrix LED svjetala posebno je impresivna dok vozilo miruje.
Digitalna Matrix LED glavna svjetla, u kombinaciji s mikro LED izvorom svjetlosti, osiguravaju izuzetno preciznu raspodjelu dugih svjetala i još bolju zaštitu drugih učesnika u saobraćaju, povećavajući sigurnost.
Uz digitalne Matrix LED module, digitalna svjetla za dnevnu vožnju s LED tehnologijom, koja se sastoje od 23 segmenta na svakoj strani, vozilo čine vrlo prepoznatljivim na cesti. Ovisno o opremi, putem MMI-ja moguće je odabrati do četiri različita digitalna svjetlosna potpisa s individualiziranim scenarijima osvjetljenja coming/leaving home za prednji i stražnji dio vozila. Stražnji dio krase opcijska digitalna OLED stražnja svjetla, nadopunjena kontinuiranom LED svjetlosnom trakom.
Ukupno 36 različitih segmenata podijeljeno je u šest digitalnih OLED panela, što omogućuje digitalne potpise stražnjih svjetala. Posebno privlačna odlika stražnjeg dijela su osvijetljeni prstenovi koji se aktiviraju čim se uključe kratka svjetla.
Unutrašnjost: funkcionalan i čist dizajn
U usporedbi s prethodnim modelom, dizajn i funkcionalnost značajno su poboljšani. Dizajnom unutrašnjosti velikog kontrasta elementi su svjesno postavljeni u prvi plan ili pozadinu, stvarajući ugodan osjećaj u unutrašnjosti.
Veliko područje na instrument tabli, takozvani Softwrap, proteže se od vrata cijelom širinom instrument tablee i naglašava horizontalni raspored za maksimalan osjećaj prostora. Panoramski ekran sa 11,9" kombi instrumentom i 12,8" MMI dodirnim ekranom čini takozvanu digitalnu pozornicu. Njegov zakrivljeni dizajn stvara kokpit usmjeren na vozača. Audi time prenosi digitalnu pozornicu iz klase velikih automobila u kompaktni segment. Head-up ekran za prikaz važnih informacija nadopunjuje digitalne ekrane. Ravne ručke vrata i moderna, uredna konzola naglašavaju osjećaj prostora i komfora.
Novi elementi za rukovanje na upravljaču nude značajne praktične prednosti. Po prvi put integrisane dvije nove ručice na stubu upravljača, stvarajući više prostora za odlaganje u središnjoj konzoli, novo iskustvo korištenja i bolji osjećaj prostora. Desna ručica služi za odabir brzine, a lijeva kao element za rukovanje funkcijama osvjetljenja i brisačima vjetrobranskog stakla. Uklanjanjem ručice mjenjača sa središnje konzole stvara se više prostora u konzoli, uključujući dva držača za čaše. Hlađena stanica za indukcijsko punjenje sa snagom punjenja od 15 W, uključujući dva USB-C priključka, po potrebi se može zatvoriti pomičnim poklopcem. Dva dodatna USB-C priključka nalaze se straga.
U mraku, razni paketi osvjetljenja (Paket ambijentalnog osvjetljenja plus/pro) naglašavaju ambijent unutrašnjosti. Svjetla za označavanje na instrument tabli i središnjoj konzoli naglašavaju čiste linije unutrašnjosti. Indirektno ambijentalno osvjetljenje ispod panoramskog MMI ekrana ili u vratima naglašava dizajn unutrašnjosti.
Kao novi element dizajna, prednja vrata sada imaju i opciono osvjetljenje velike površine. U tu svrhu, obloga od tkanine laserski je izrezana 300 puta. Izvor svjetlosti u oblozi vrata pozadinski osvjetljava pet segmenata, čije različite veličine stvaraju dinamičan slijed osvjetljenja – čak i prilikom otključavanja i zaključavanja vozila. Osvijetljena obloga od tkanine time kombinuje funkcionalnost s emocionalnim iskustvom dizajna. U MMI-ju je dostupno 30 različitih boja, što povećava mogućnosti individualizacije.
Zvučnici novog opcionog premium sound sistema SONOS nalaze se u gornjem dijelu vrata. Novim, virtuelno generisanim surround zvukom, pružaju intenzivno iskustvo slušanja. Dvanaest visokokvalitetnih zvučnika, uključujući centralni zvučnik i subwoofer, napaja se maksimalnom snagom pojačala od 420 W. Kupci mogu birati između četiri unaprijed konfigurisana zvučna profila (neutral, concert, lounge i podcast). Također imaju mogućnost poboljšanja svog iskustva slušanja putem funkcija na zahtjev (FoD), koje mogu dodati u bilo kojem trenutku.
Paket zvuka i funkcija nadopunjuje odabrani sound sistem s tri dodatne funkcije: 1) pojačavanje basa radi preciznijeg i snažnijeg zvuka basa, 2) automatsko podešavanje nivoa radi osiguranja iste glasnoće pri promjeni izvora zvuka i 3) revitalizacija zvuka radi poboljšanja kvaliteta komprimiranih muzičkih datoteka.
Infotainment sistem modela Audi Q3 koristi Android Automotive OS kao operativni sistem. Aplikacije trećih strana, kao što je YouTube, dostupne su u Audi Application Storeu integrisanom u MMI i ne zahtijevaju upotrebu pametnog telefona.
Audi assistant (asistent s upravljanjem govornim naredbama koji uči) upotrebljava se za rukovanje brojnim funkcijama vozila. Asistent je proširen umjetnom inteligencijom (integrisana u vozilo) i, po prvi put, predstavljen je s avatarom na centralnom dodirnom MMI ekranu. Kada je aktivan prikazuje se i kao ikona na head-up zaslonu ili Audi virtualnom kokpitu. Unos koji Audi assistant razumije također se prikazuje na ekranu instrumenata.
Dostupno je ukupno 9 paketa unutrašnjosti. Unutrašnjost nije samo posebno usmjerena na korisnika, već je dizajnirana da bude održiva. Za aplikacije od drveta koristi se brzorastuće i otporno drvo. Elementi unutrašnjosti presvučeni tkaninom Impressum izrađeni su od 100 posto recikliranog poliestera. Tkanine za presvlake Expedition, Impressum, jednobojna tkanina i mikrovlakna također su u potpunosti izrađene od recikliranog poliestera. Baršunaste podne prostirke od velura izrađene su od Econyla, potpuno recikliranog najlonskog vlakna napravljenog od starih ribarskih mreža, ostataka tepiha i industrijskog otpada. Marka Audi se stoga u modelu Audi Q3 fokusira na budućnost i efikasno korištenje resursa.
Praktičnost modela Audi Q3 ogleda se u kapacitetu prtljažnika od 488 litara. Kada se klupa sjedišta pomakne do kraja naprijed i postavi u uspravan položaj, nastaje 575 litara. Preklapanjem klupe stražnjih sjedišta, taj se prostor u modelu Audi Q3 povećava na maksimalnih 1.386 litara. Serijski se klupa sjedišta može pomicati uzdužno i moguće je prilagoditi ugao sjedenja. Audi Q3 može vuči do 2100 kilograma. Okomito opterećenje kuke iznosi 90 kilograma.
Široka ponuda vrlo efikasnih motora
Osnovni model porodice Audi Q3 je Audi Q3 SUV TFSI 110 kW – 4-cilindrični benzinski motor s mild-hybrid tehnologijom i serijskim 7-stepenim mjenjačem S tronic. Isporučuje snagu od 110 kW (150 KS). Istaknuto kod 1.5 TFSI motora je sistem cilindra na zahtjev (Cylinder on demand – COD). On privremeno deaktivira drugi i treći cilindar pri niskim i srednjim opterećenjima.
Najsnažniji motor na sagorijevanje je Audi Q3 SUV TFSI quattro 195 kW s quattro pogonom. Pogon osigurava 2,0 litreni 4-cilindrični motor sa 7-stepenim S tronic mjenjačem. Motor isporučuje 195 kW (265 KS) i 400 Nm obrtnog momenta na sva četiri točka. Audi Q3 SUV TDI 110 kW posebno je prikladan za vožnje na dugim udaljenostima. Tvornički je serijski opremljen pogonom na prednje točkove i 7-stepenim S tronic mjenjačem. Snaga od 110 kW (150 KS) i 360 Nm obrtnog momenta osiguravaju nisku potrošnju goriva na dugim udaljenostima.
Plug-in hibrid (PHEV) jednako je praktičan za vožnju na dugim udaljenostima, ali s električnom potporom. Snažniji je i efikasniji nego ikad. U kombinaciji s električnim motorom (85 kW i 330 Nm obrtnog momenta), Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW nudi izlaznu snagu sistema od ukupno 200 kW (272 KS) i 400 Nm obrtnog momenta sistema.
Ugrađena je visokonaponska baterija bruto kapaciteta od 25,7 kWh, čime je kapacitet gotovo udvostručen – uz zadržavanje gotovo identičnih dimenzija u odnosu na prethodni model.
Dostupan je neto kapacitet od 19,7 kWh. 96 prizmatičnih ćelija baterije, podijeljenih u četiri modula, pohranjuje znatno više energije nego prije. Zahvaljujući optimiziranoj kemiji ćelija i boljem paketu, kapacitet punjenja modula sada iznosi 73 amper sati umjesto dosadašnjih 37.
Time se električni domet povećava do 119 kilometara prema ciklusu testiranja WLTP. Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW može se u idealnim uslovima puniti istosmjernom strujom do 50 kW i time omogućuje komfornu vožnju uz električni pogon. Baterija ispražnjena do 10 % može se ponovno napuniti do 80 % za manje od pola sata. Vlastita usluga punjenja marke Audi, Audi charging, omogućuje pristup brojnim AC stanicama za punjenje u 28 evropskih zemalja (opcijski).
Novi sistem amortizera za komfor i snagu
Osim motora, Audi je također značajno poboljšao dinamiku vožnje novog modela Audi Q3. Dodatno razvijen serijski ovjes nudi poboljšano iskustvo vožnje. Ovaj SUV dinamičnog dizajna vozilo je za porodicu i putovanja koje je prikladno za svakodnevnu upotrebu i oduševljava svojom agilnošću. Dostupni sistemi ovjesa uključuju ovjes s čeličnim oprugama, sportski ovjes i ovjes s amortizerima s dva ventila.
Ovjes s upravljanjem amortizerima kontinuirano reagira na karakteristike površine ceste i trenutačnu situaciju u vožnji te uzima u obzir parametre kao što su upravljanje, kočenje i ubrzanje. Idealno prigušenje za svaki kotač izračunava se u djeliću sekunde i prilagođava se na amortizerima. Amortizeri s dva ventila također omogućuju bolju i uglađeniju vezu između karoserije i ovjesa. Istovremeno, odvojena kontrola faza odskoka i kompresije optimizira dinamiku vožnje jer se vibracije širenja i kompresije mogu kontrolisati neovisno jedna o drugoj.
Primjetniji je raspon između komfora i sportske vožnje. Opciono i dodatno razvijen progresivni upravljač također doprinosi agilnosti novog modela Audi Q3. On ne djeluje previše direktno, već vrlo precizno od središta. Prema krajnjem graničniku, omjer upravljanja značajno se smanjuje radi veće upravljivosti. Pokreti upravljanja prenose se direktnije na točkove. Nadalje, odziv upravljanja iza kola upravljača je uočljiviji, a povratne informacije s ceste su bolje. Smanjeno trenje osigurava bolji osjećaj upravljanja.
U dinamičkom sistemu upravljanja Audi drive select novog modela Audi Q3, uravnoteženi mod zamjenjuje automatski mod. Uravnoteženi mod predstavlja optimalni kompromis između dinamike vožnje i komfora. Uravnoteženi mod aktivira se svaki put kada se vozilo ponovo pokrene i može se konfigurisati u skladu s individualnim potrebama. Po želji se „Offroad plus“ (za quattro) također može unaprijed odabrati kao zadani mod putem MMI-ja.
Sistemi pomoći za vozača
Kada je riječ o pomoći za vozača, Audi Q3 oslanja se na niz sistema koji značajno pojednostavljuju svakodnevnu vožnju i time povećavaju sigurnost.
Serijski sistemi pomoći u trenutku uvođenja na tržište uključuju sistem parkiranja plus s prikazom udaljenosti, regulaciju razmaka (uključujući ograničenje brzine) s pripremom za automatsku regulaciju razmaka (adaptive cruise control), upozorenje na napuštanje vozne trake uz pomoć za hitne slučajeve, prepoznavanje saobraćajnih znakova, upozorenje sistema za prepoznavanje pažnje i umora s nadzorom vozača te aktivni sistem nadzora okoline (front assist) sa pomoći pri izbjegavanju prepreka i skretanju, asistent za nadzor bočnog prometa i pomoć pri kočenju (brake assist) u nuždi sprijeda.
Istaknute stavke za poboljšan komfor vožnje uključuju adaptive driving assistant plus koji podržava uzdužno i bočno navođenje i dopunjen je funkcijom pomoći pri promjeni vozne trake.
Sistem pomaže pri ubrzanju, kočenju, održavanju brzine, održavanju zadane udaljenosti i navođenju u voznoj traci na dionicama putovanja pri brzinama do 210 km/h. Pri brzinama iznad 90 km/h na autocestama, sistem također podržava pomoć pri promjeni vozne trake. Nju je moguće aktivirati putem MMI-ja i ona, na temelju podataka stražnjeg radara, koristi bijele strelice na kombi instrumentu i head-up ekranu kako bi naznačila je li i u kojem smjeru moguća promjena vozne trake. Ako se promjena vozne trake pokrene dodirom žmigavca, sistem aktivno pomaže postupak upravljanja.
U kombinaciji s online podacima, adaptive driving assistant može zadržati vozilo u voznoj traci čak i bez prepoznavanja linija vozne trake, čime se povećava komfor u ruralnom i gradskom saobraćaju (izvan autoceste). Upotreba online podataka za adaptive driving assistant uključena je tri godine od isporuke vozila. Nakon toga, kupci imaju mogućnost produženja roka uz naknadu.
Po prvi put, asistent za hitne slučajeve (emergency assistant) sada može preuzeti kontrolu ako vozač više ne reagira. U tom slučaju, asistent za hitne slučajeve autonomno vozi Audi Q3 do zaustavne trake i zaustavlja ga (samo u kombinaciji s paketom Tech pro). Ako se to dogodi, asistent aktivira vizuelna, zvučna i taktilna upozorenja trzanjem kočnica i aktiviranjem uređaja za svjetlosno upozorenje.
Za još veću sigurnost na cesti unutarnja kamera također prati vozača u potrazi za znakovima umora i nedostatka koncentracije. Ako vozač određeno vrijeme ne reaguje na upozorenja modela Audi Q3, oglašava se zvučni signal, a na kombi instrumentu pojavljuje se vizuelni prikaz. Ako vozač i dalje ne reaguje, Audi Q3 automatski vozi do zaustavne trake i upućuje poziv hitnim službama. Podaci se ne spremaju.
Uvježbano parkiranje kupcima omogućuje da Audi Q3 nauče pojedinačnim manevrima parkiranja. Ako je pristup nadstrešnici ili garaži otežan, Audi Q3 potrebno je naučiti samo jednom, a on će nakon toga samostalno preuzeti parkiranje – vozač mora samo posmatrati. Isto vrijedi i za izlazak iz parking mjesta.
Novi Audi Q3 može zapamtiti do pet parkirnih manevara na udaljenosti od 50 metara. Manevrima je moguće dati pojedinačne nazive. Ako završite u slijepoj ulici, novi asistent za vožnju unatrag pruža pouzdanu pomoć. Pri brzinama ispod 35 km/h, Audi Q3 može zapamtiti udaljenost od oko 50 metara i samostalno se kretati unatrag brzinom od oko 10 km/h.
U gradskom saobraćaju, pomoć pri parkiranju park assist plus sa sistemom parkiranja vozaču pruža podršku izvođenjem ciljanih manevara upravljanja čim ultrazvučni senzori otkriju odgovarajuće okomito ili paralelno parking mjesto.
Park assist također pruža podršku pri vožnji unatrag iz parking mjesta i može se aktivirati tokom ručnog manevra parkiranja. Kako bi dobio podršku, vozač mora slijediti upute na ekranu te ubrzavati i kočiti u skladu s tim. Četiri širokougaone kamere pokrivaju cijelo područje neposredno oko vozila i omogućuju razne prikaze za još praktičnije manevrisanje. Vozač može odabrati različite prikaze na MMI ekranu, što olakšava pozicioniranje vozila na parking mjestu.
Sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova sada prikazuje i znakove upozorenja: na primjer, sistem prepoznaje znakove kao što su znakovi za prvenstvo prolaza, znakovi za gradilište, znakovi za pješačke prijelaze, znakovi za prijelaze za životinje i znakovi za željeznički prijelaz.
Očekivani početak prodaje novog Q3 modela u Bosni i Hercegovini je tokom jula/srpnja 2025. kada će biti poznate i cijene.
*Osvjetljenje logotipa na slikama aktivno je samo dok su uključena kratka ili duga svjetla.
* Preliminarni podaci o potrošnji goriva/el.energije i CO₂ emisiji (podložno promjeni):
Audi Q3 SUV TFSI 110 kW: Kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 6,6–6,0; kombinirane emisije CO₂ u g/km: 151–137
Audi Q3 SUV TDI 110 kW: Kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 5,8–5,3; kombinirane emisije CO₂ u g/km: 152–139
Audi Q3 SUV e-hybrid 220 kW: Potrošnja goriva (ponderirana kombinirana): 2,2–1,7 l/100 km; potrošnja energije (ponderirana kombinirana): 15,0–13,9 kWh/100 km; emisije CO₂ (ponderirana kombinirana): 49–39 g/km; potrošnja goriva s praznom baterijom (kombinirano): 6,6–6,0 l/100 km