Audi proširuje svoju seriju modela A6 klasičnom poslovnom limuzinom. Model postavlja nove standarde u pogledu dizajna i aerodinamike te unosi inovacije i komfor u premium klasu pune veličine koji se očituju u svakom detalju. Koeficijent zračnog otpora od 0,23 najbolja je vrijednost za proizvodni model s motorom na unutrašnje sagorijevanje u istoriji marke Audi. Moderni benzinski i dizelski motori s blagom hibridnom tehnologijom MHEV plus osiguravaju bolju učinkovitost i poboljšane performanse. U kombinaciji sa sofisticiranim tehnologijama ovjesa, A6 Limousine* impresionira svojim kvalitetama za svakodnevnu i vožnju na velike udaljenosti: i adaptivni zračni ovjes i upravljanje svim točkovima kombiniraju udobnost vožnje i agilno rukovanje najvišeg stupnja.
Predviđeni početak prodaje novog A6 Limousine modela u Bosni i Hercegovini je sredina maja s početnom cijenom od 106.835,00 KM za ulazni model s TFSI motorom od 150 kW.
Karoserija novog A6 Limousine* jasna je i funkcionalna. Minimalistički dizajn, tipičan za marku, kombinuje eleganciju i sportski stil. Zakrivljenost gornje konture prozora daje aerodinamičnoj karoseriji poseban karakter. Upečatljiv prednji kraj, s elegantnim glavnim svjetlima i istaknuto pozicioniranim Audi prstenovima, definisan je velikom, nisko postavljenom Singleframe rešetkom. Iza nje se krije sofisticirani koncept protoka zraka. Najvažniji elementi za aerodinamiku sprijeda su bočni otvori za usis zraka koji su optimizirani u pogledu oblika i funkcije. Takozvane zračne zavjese postižu bolji protok zraka i daju poslovnoj limuzini snažan izgled. Nadalje, prednji spojler u prednjem braniku smanjuje podizanje prednje osovine i, zajedno s pločama na podvozju, osigurava kontrolirani protok zraka ispod vozila. Baš kao i prednji kraj, izduženi i blago nagnuti stražnji kraj također odaje prestiž. Dva stražnja svjetla sa svojom preciznom grafikom i neprekidnom svjetlosnom trakom daju novom A6 Limousine* osjećaj prisutnosti, kao i okomito stop svjetlo. Poseban oblik stražnjeg kraja također značajno pridonosi izvanrednoj aerodinamičnosti vozila. Oštra zakrivljenost poklopca prtljažnika, zajedno sa šupljim utorom ispred njega, stvara optimalnu pregradu. U kombinaciji s velikim, širokim difuzorom, rezultat je idealna ravnoteža između uzgona na stražnjoj osovini i otpora, što poboljšava dinamiku vožnje.
Uz opcijski adaptivni zračni ovjes, A6 Limousine* usavršava sintezu sportskog i udobnog. Osim što reguliše visinu karoserije i sposobnost upijanja neravnina, ovaj sistem zračnog ovjesa također nudi dodatnu prednost u pogledu aerodinamike. Opcijsko upravljanje svim točkovima omogućava agilno rukovanje i precizno manevrisanje. Zajedno s unaprijeđenim progresivnim upravljanjem, tu je značajno poboljšan i izravniji odziv upravljanja s povećanom reakcijom na cestu. Pri malim brzinama, upravljanje svim točkovima okreće stražnje točkove do pet stepeni u suprotnom smjeru od prednjih točkova , poboljšavajući manevrisanje u gradskoj vožnji i uskim zavojima. Pri srednjim i većim brzinama stražnji se točkovi okreću u istom smjeru, što rezultira stabilnijim i još preciznijim upravljanjem. Pogoni s blagom hibridnom tehnologijom MHEV plus igraju glavnu ulogu u izvanrednom iskustvu vožnje. Sistem MHEV plus pomaže motoru na unutrašnje sagorijevanje, poboljšava performanse i udobnost tokom vožnje te smanjuje emisije CO2. Također omogućuje potpuno električni pogon kod parkiranja i manevrisanja. A6 Limousine* može raditi na električni pogon kada se vozite u sporom prometu ili tokom lagane izvangradske vožnje. Nadalje, tehnologija MHEV plus stvara dodatni pogonski moment do 230 Nm i do 18 kW (24 KS) snage prilikom kretanja ili preticanja. Do 25 kW se rekuperira tokom kočenja. Zvučna izolacija unutar A6 Limousine* poboljšana je za do 30 posto u usporedbi s prethodnikom, a to povećava komfor tokom vožnje. Čvršće zaptiveni prozori i optimizirane brtve vrata osiguravaju ugodniju akustiku u unutrašnjosti, dok brtva poklopca prtljažnika također značajno smanjuje buku vjetra. Štaviše, sve gume od 19'' ili veće opremljene su takozvanim prigušivačima buke. Novorazvijena izolacija nosača motora i mjenjača omogućuje uglađeniju i tišu vožnju.
Novi A6 Limousine* proizvodit će se u Neckarsulmu, a prodavati širom svijeta. Isporuke kupcima započinju na ljeto 2025.
U nastavku su strateški pregled i detaljne informacije o novom Audi A6 Limousine modelu.
Izvršni direktor marke Audi, Gernot Döllner: „Novi Audi A6 Limousine* ujedinjuje elegantan, dinamičan dizajn s iznimnom aerodinamikom. Učinkoviti pogonski sistem visokih performansi i vrhunska tehnologija ovjesa kombinuju sportski duh sa visokom udobnosti, čineći putovanje u A6 prvorazrednim iskustvom.” Ovim modelom se također nastavlja velika proizvodna inicijativa koja je započela 2024. Modernizacija i pomlađivanje proizvodnog portfelja dio je Audi Agende, s kojom se Audi pozicionira za budućnost u suočavanju s pojačanom konkurencijom. „Uz A6 sada obnavljamo važnu seriju modela,” kaže Döllner. Poput novih Q5 i A5, novi A6 Limousine* također se temelji na platformi Premium Platform Combustion (PPC). Elektronska arhitektura E³ 1.2 omogućuje modernu povezivost, ažuriranje i digitalizaciju u svim novim modelima.
Karoserija novog A6 Limousine* jasna je i funkcionalna. Minimalistički dizajn spaja eleganciju i sportski stil. Najvažniji element dizajna je zakrivljenost gornjeg ruba bočnih prozora, koji elegantno i masivno teče od prednjih prozora do fiksnog stražnjeg stakla. To je tipični Audi i odražava aerodinamični oblik karoserije A6 Limousine*. Ekspanzivne površine uparene s dinamičnim linijama, koje tvore quattro blatobrane koji snažno izlaze iz ramenog područja, ključni su element DNK Audi dizajna. Ovi elementi, u kombinaciji sa širokim tragom, utjelovljuju sportski duh. Prednji kraj karakterizira nisko postavljena Singleframe rešetka, koja se proteže do donjeg ruba prednje maske. U kombinaciji s elegantnim glavnim svjetlima i istaknuto pozicioniranim Audi prstenovima, daje modelu A6 Limousine* upečatljiv, usredotočen i poznat stav. Trodimenzionalno modelirane zračne zavjese smještene ispod prednjih svjetala daju braniku snažan i sportski izgled.
Baš kao što prednji kraj odaje prestiž, čini to i izduženi i blago nagnuti stražnji kraj, s visoko postavljenim Audi prstenovima. Dva elegantna stražnja svjetla s preciznom grafikom i neprekidna svjetlosna traka naglašavaju širinu vozila. Daju novom modelu Audi A6 dojam prisutnosti, kao i okomito stop svjetlo na stražnjem kraju. Veliki difuzor s privlačnim ukrasnim umetkom zaokružuje izgled stražnjeg kraja, integrišući ispušne cijevi s pravouglim poklopcima upečatljivog dizajna.
Napredna tehnologija osvjetljenja daje značajan doprinos većoj sigurnosti na cesti i bitan je dio DNK marke Audi. Novi A6 Limousine* ima pionirsku ulogu u svojoj klasi na ovom području. Dizajn glavnih i stražnjih svjetala temelji se na digitalizaciji, što vozačima daje priliku da prilagode izgled svog A6 Limousine* prema vlastitim željama. Istodobno, digitalno osvjetljenje pruža inovativne funkcije koje poboljšavaju komunikaciju s ostalim učesnicima u saobraćaju. Tehnologija osvjetljenja odražava tipičnu Audi estetiku. Opcijska oprema za A6 uključuje digitalna LED svjetla za dnevnu vožnju sačinjena od 48 pojedinačnih LED segmenata po glavnom svjetlu. Opcijska matrix LED glavna svjetla karakteristična su po šesterougaonom perforiranom zaslonu od nehrđajućeg čelika koji skriva digitalna svjetla za dnevnu vožnju. Novi dizajn osigurava glavnim svjetlima još upečatljiviji izgled. S ukupno sedam digitalnih svjetlosnih potpisa sprijeda i straga, od kojih su neki dizajnirani kao aktivni potpisi u kojima se pojedinačni segmenti inteligentno posvjetljuju i prigušuju, novi A6 Limousine* omogućuje značajan potencijal individualizacije. Digitalna OLED stražnja svjetla druge generacije opcijski su dostupna za stražnji kraj modela A6 te na jedinstven način kombinuju dizajn osvjetljenja i inovativnu tehnologiju. Zahvaljujući ukupno osam digitalnih OLED panela, stvaraju snažnu prepoznatljivu vrijednost i istovremeno povećavaju sigurnost na cesti. Svaka strana ima 198 OLED segmenata koji stvaraju digitalne potpise, od kojih su neki aktivni. Aktivni potpisi čine da se svjetla doimaju živima zbog njihovog stalnog kretanja. Algoritam posebno razvijen za ovu funkciju stvara novu sliku od 396 OLED segmenata nekoliko puta u sekundi. Pojedinačni segmenti međusobno djeluju na takav način da ukupni intenzitet svjetlosti ne varira. Detekcija blizine i komunikacijsko svjetlo u digitalnim svjetlima OLED 2.0 bitne su komponente za daljnje povećanje sigurnosti na cesti tokom korištenja svjetala. Na primjer, drugi učesnici u saobraćaju dobivaju upozorenje ako je pred njima nesreća ili vozilo u kvaru. U kritičnim situacijama u vožnji, komunikacijsko svjetlo u digitalnim OLED stražnjim svjetlima projicira specifičan potpis stražnjih svjetala: uz uobičajenu grafiku stražnjih svjetala, a osam trokuta duž cijelog stražnjeg kraja služi za upozorenje vozačima iza vozila. Estetika pokreta suštinska je za marku Audi, a impresionira vozača svakim dinamičnim svjetlosnim efektom prilikom otključavanja ili izlaska iz vozila. Uz funkciju Coming Home i Leaving Home, pojedinačni LED ili OLED segmenti aktiviraju se u intervalima od samo nekoliko milisekundi jedan za drugim, stvarajući novu sekvencu osvjetljenja futurističkog izgleda, čak i u mirovanju.
Za razliku od serijske opreme, u kojoj A6 Limousine* namjerno pokazuje puno boje karoserije i aluminija kako bi istaknuo svoju eleganciju, vanjski izgled verzije S line naglašava sportski stil. Područje oko prednjih otvora za usis zraka, koji su veći i podijeljeni u dva dijela, obrađeno je mat antracit kromom, kao i širi pragovi i ukrasni dio oko difuzora svojim sportskim dizajnom. Crna Singleframe rešetka također je velike strukture, a okomiti okviri naglašavaju bočne zračne zavjese kako bi se optimizirao protok zraka. Svaki od ovih elemenata naglašava dinamičan karakter modela A6 Limousine* S line. Black optik paket može se dodati S line verziji kao opcija. U tom su slučaju Audi prstenovi sprijeda i straga Anthracite sive završne obrade. Singleframe rešetka, dekor difuzora, bočni pragovi, ručke na vratima, okviri prozora, kućišta vanjskih ogledala i krovni nosači modela A6 Limousine* imaju crnu završnu obradu. Ispušni sistem također ima tamno kromirani obrub ispušnih cijevi. Kupci za svoj A6 mogu birati između raznih boja karoserije, uključujući Arkona bijelu nemetalik boju. Gletscher bijela, Mythos crna i Chronos siva boja dostupne su u metalik završnoj obradi, a u ponudi su i boje Grenadine crvena, Florett srebrna, Firmament plava i Madeira smeđa. Ponuda je zaokružena potpuno novom bojom Midnight zelena kao i Ascari plava metalik i Daytona siva, koje su dostupne ekskluzivno za vozila sa S line paketom vanjske opreme. Kad govorimo o točkovima, Audi za model A6 Limousine* u ponudi ima čitav niz progresivnih točkova od 18'' do 21''. Nadalje, bit će tu i razne ekskluzivne Audi opcije koje omogućuju još veći nivo individualizacije modela A6 Limousine*. Uz ekskluzivne vanjske boje laka, te opcije uključuju i nove boje za unutrašnjost i kožu presvlaka i obloga.
Sportski i spušteni dizajn novog modela Audi A6 Limousine* doprinosi izvanrednoj aerodinamici, osiguravajući koeficijent zračnog otpora (Cd vrijednost) od 0,23. Ovo je najbolja vrijednost bilo kojeg serijskog proizvodnog modela s motorom na unutrašnje sagorijevanje u istoriji marke Audi. Zračne zavjese, koje su besprijekorno integrisane u novi dizajn modela A6 Limousine*, koriste se kako bi se osiguralo da je strujanje zraka oko prednjih točkova i bočnih strana vozila što tečnije. Dva otvora za usis hladnog zraka, koji se mogu zasebno kontrolisati iza Singleframe rešetke hladnjaka, dio su koncepta aerodinamike. Osiguravaju optimiziran protok zraka oko prostora motora. Kako bi iskoristio puni potencijal ove tehnologije, Audi je također optimizirao brtvu između branika i rashladne jedinice, smanjujući gubitke protoka zraka u ovom području za do 70 posto. Da bi se to postiglo, elementi za upravljanje zrakom znatno su čvršći. Objedinjeni sklop za dovod zraka i hlađenje motora također doprinosi poboljšanom protoku zraka oko karoserije. Nadalje, prednji spojler u prednjem braniku smanjuje podizanje prednje osovine i osigurava bolji protok zraka oko podvozja. Pri tome, brojne ploče na donjoj strani vozila osiguravaju kontrolisano i skladno strujanje zraka. To uključuje spojlere točkova i posebne poklopce na tunelu mjenjača i stražnjoj osovini. Oblik stražnjeg kraja lagano je nagnut, što je presudan faktor za izvanrednu aerodinamiku modela A6 Limousine*. Oštar ugao ruba spojlera, zajedno sa šupljim utorom ispred njega, stvara optimalnu pregradu. U kombinaciji s velikim, širokim difuzorom, područje traga, to jest, turbulencija protoka zraka na i iza stražnjeg kraja, smanjena je na minimum i održava se unutar savršenog raspona za aerodinamiku. Rezultat je idealna ravnoteža između uzgona na stražnjoj osovini i otpora, što poboljšava dinamiku vožnje. Sofisticirani aerodinamični koncept zaokružuju aerodinamično optimizirani točkovi od 18'' i 19'' izrađeni od dijamantno brušenog aluminija. Vidljivi dizajn ruba je sjajan, dok su zatvoreni dijelovi, dizajnirani za optimizaciju aerodinamike, crni i neupadljivo se stapaju sa sjenama. Aerodinamika i cjelokupna akustika novog A6 Limousine* također su vrhunski. Na primjer, zvučna izolacija u vozilu poboljšana je do 30 posto u usporedbi s prethodnim modelom. Čvršće zaptiveni prozori i optimizirane brtve vrata osiguravaju ugodniju akustiku u unutrašnjosti, poboljšavajući time cjelokupni komfor tokom vožnje. Opcijska ponuda akustičnog stakla sada uključuje prozore na stražnjim vratima, kao i prednje bočne prozore. Novorazvijena izolacija nosača motora i mjenjača omogućuje uglađeniju i tišu vožnju. Oblik zubaca zupčanika mjenjača također je optimiziran, što također pogoduje akustici S tronic mjenjača. Što više, sve gume od 19'' ili veće opremljene su prigušivačima buke. Riječ je o pjenastim prstenovima na unutarnjoj strani gume koji tamo smanjuju vibracije zraka i tako pozitivno utječu na nivo buke u vozilu.
Ukupne dužine 4,99 metara, Audi A6 Limousine* 60 je milimetara duži od prethodnog modela. Međuosovinski razmak od 2927 milimetara čini vožnju na dugim putovanjima udobnijom i pridonosi velikom unutrašnjem prostoru. A6 Limousine* malo je ispod 1,88 metara širine bez vanjskih ogledala. Novi promjenjivi panoramski stakleni krov dodatno povećava osjećaj prostranosti. Prostire se gotovo cijelim kokpitom i stražnjim krajem i omogućuje da unutrašnjost bude preplavljena svjetlom ili efikasno zasjenjena. Šest segmenata čini osnovu za različite uzorke s područjima koja se mogu uključiti i isključiti kako bi se osigurala potpuna zaštita od blještanja. „Digitalnom zavjesom” upravlja se preko prekidača u krovnom modulu. Prtljažnik novog modela A6 Limousine* ima kapacitet od do 492 litara, ovisno o odabiru motora. Zahvaljujući širini od 1050 milimetara, dva velika kofera mogu lako stati jedan pored drugog. Serijski 40: 20: 40 djeljiva stražnja sjedala omogućuju varijabilni utovar za predmete poput skijaške opreme. Paket za odlaganje i prtljažnik također su dio serijske opreme. Opcijski je dostupan i poklopac prtljažnika s električnim upravljanjem koji se otvara i zatvara pokretom noge. Projekcijsko svjetlo označava položaj „pokreta”.
Unutrašnjost modela A6 Limousine* odražava četiri karakteristične tačke nove Audi filozofije dizajna. Prvo, unutrašnjost je dizajnirana da bude „usredotočena na čovjeka”, što znači da je usklađena s potrebama korisnika. Druga posebna odlika je „digitalna pozornica”, koja je postavljena ispred putnika u obliku Audi MMI ekrana. Sa svojim „dizajnom vođenim materijalima”, novi Audi A6 ispunjava težnju za velikodušnim osjećajem prostora uz visoku udobnost. Jasna struktura i logičan koncept rada osiguravaju pregled u svim situacijama i predstavljaju četvrtu odliku, „vizuelnu jasnoću”. Digitalna pozornica vrti se oko Audi MMI panoramskog ekrana i dodatnog MMI ekrana za putnike. Tanki samostojeći Audi MMI panoramski ekran zakrivljenog je dizajna i sadrži OLED tehnologiju. Sastoji se od Audi virtualnog kokpita s dijagonalom ekrana od 11,9'' i MMI dodirnog ekrana od 14,5''. Audi nadopunjuje digitalnu pozornicu za suvozače opcijskim 10,9'' MMI ekranom za suvozača, koji je također savršeno uklopljen u dizajn instrumentne ploče. Omogućuje suvozaču pretraživanje web-stranica i gledanje videosadržaja, a također pomaže pri navigaciji ili traženju primjerice najbliže benzinske stanice. Zahvaljujući dinamičkom modusu privatnosti, ometajući sadržaj poput videozapisa ne može se gledati s vozačevog sjedala tokom vožnje. Ako ekran za suvozača nije u upotrebi ili ako nema detektiranih putnika, prikazuje se digitalna pozadinska slika.
Novi Audi A6 Limousine* opcijski je moguće opremiti novim head-up ekranom (HUD) s mogućnošću konfiguriranja. Na HUD-u je moguće prikazati čitavu paletu informacija, uključujući brzinu, aktivne sisteme pomoći, upute za navigaciju i medijske informacije. Po prvi put vozači imaju mogućnost upravljanja vozilom i funkcijama infotainment sistema putem head-up ekrana. Elementi za rukovanje također omogućuju vozaču da se pomiče kroz popise i direktno odabire pomoću prekidača na upravljaču. Zahvaljujući maksimalno iskorištenom instalacijskom prostoru i prilagođenoj tehnologiji prikaza, vidljiva površina slike je više od 85 posto veća nego prije, a prikaz je znatno precizniji. Za razliku od digitalnog i tehničkog područja, nova unutrašnjost modela Audi A6 Limousine* ima takozvanu „softwrap” aplikaciju. Proteže se od vrata do vrata cijelom širinom instrumentne ploče, čineći unutrašnjost vizuelno širom. Odabrane tkanine, umjetna koža ili mikrofibra Dinamica na vratima i naslonima za ruke stvaraju udoban, profinjen ambijent. Boje i visokokvalitetni materijali u unutrašnjosti mogu se pronaći ne samo u aplikaciji Softwrap već i u sjedištima. Sjedišta, Softwrap, obloge vrata i nasloni za ruke opcijski su dostupni od održivih materijala kao što je tkanina Kaskade i mikrofibra Dinamica, koje su velikim dijelom izrađene od recikliranog poliestera. Tekstilne presvlake Kaskade podsjećaju na prirodne materijale poput vune i nisu dodatno bojene. Djelimično su izrađene od recikliranih materijala kao što su rubovi i reciklirani poliester. Dinamica izgleda i na dodir je poput brušene kože, no otprilike polovinu njenog sastava čini reciklirani poliester. Potiče od posječenih stabala koja više ne daju plodove. Izuzetna unutrašnjost modela A6 Limousine* jednako je impresivna i po mraku. Konturno osvjetljenje duž instrumentne ploče i u vratima naglašava širinu unutrašnjosti, dok indirektno svjetlo ispod zakrivljenog Audi MMI panoramskog ekrana i na središnjoj konzoli stvara vizuelni efekt lebdenja. Visokokvalitetni materijali u vratima također su stilski osvijetljeni. A u vozilima s ovom opcijom, svijetli čak i logotip Bang & Olufsen. U sklopu redizajnirane unutrašnjosti i kokpita za stvaranje digitalne pozornice, dinamično interakcijsko svjetlo olakšava komunikaciju između vozila i njegovih putnika. Sastoji se od 84 LED diode, a nalazi se ispod vjetrobranskog stakla i osvijetljeno je u velikom luku koji se proteže od lijevog do desnog A stupa. Uz funkciju dobrodošlice, interakcijsko svjetlo također ima posebnu sekvencu osvjet-ljenja koja se aktivira kada se vozilo zaključa ili otključa. Također podržava sigurnost prikazivanjem dinamičnog žmigavca, no uvijek služi samo kao dodatni ekran i ne zamjenjuje prikaz žmigavca u Audi virtualnom kokpitu.
Mnoga svojstva koja povećavaju udobnost čine putovanje u A6 Limousine* jednostavno prvorazrednim iskustvom. Sofisticirana aeroakustika također obogaćuje zvučni užitak, posebno s opcijskim vrhunskim zvučnim sistemom marke Bang & Olufsen.
Vrhunska verzija opremljena je sa zvučnikom u oba prednja naslona za glavu, podižući doživljaj zvuka na novi nivo. Izvanredan 3D zvuk proizvodi ukupno 16 ili 20 zvučnika, uključujući visokoučinkovito pojačalo i subwoofer, snage 685 odnosno 810 W. Zvučnici u naslonima za glavu stvaraju individualni surround zvuk i još impresivnije muzičko iskustvo. Također omogućuju vrlo precizan izlaz zvuka: navigacijske upute i telefonski pozivi usmjereni su posebno na vozača.
Sljedeće funkcije na zahtjev mogu se dodati kasnije: pojačavanje basa, automatsko podešavanje visine i revitalizacija zvuka, što poboljšava zvuk komprimiranih muzičkih datoteka. Svojstvo „virtuelnih okruženja” iznova stvara zvučne prostore tako da možete doživjeti svoju omiljenu muziku kao da ste u koncertnoj dvorani, jazz klubu ili na koncertu na otvorenom. Opcijski paket automatskog upravlja četverozonskim klima-uređajem omogućuje posebni klimatski komfor, jer zasebno reguliše temperaturu zraka, zapreminu i raspodjelu za vozača, suvozača i bočna stražnja sjedišta. Istovremeno, putnici na stražnjim sjedištima mogu namještati postavke pomoću zasebnog elementa za rukovanje klima-uređajem na središnjoj konzoli. Opcijski paket za kvalitetu zraka uključuje ionizator i senzor za finu prašinu, čime se značajno poboljšava kvalitet zraka u unutrašnjosti vozila. Opcijski dostupna funkcija servo pomoći pri zatvaranju vrata osigurava tiho zatvaranje vrata vozila. Kod servo potpomognutog zatvaranja potrebno je samo pustiti da vrata lagano upadnu u mehanizam brave. Ako se brava ne zahvati u potpunosti, vrata će se automatski potpuno zatvoriti.
Tokom uvođenja na tržište, novi A6 Limousine* bit će dostupan s tri različita motora, dva benzinska i jedan dizelski. Dvije od ove tri pogonske jedinice imat će blagu hibridnu tehnologiju (MHEV plus) i stoga su djelimično elektrificirane. Sistem MHEV plus pomaže vozilu s motorom na sagorijevanje, poboljšava performanse i kvalitetu vožnje te smanjuje emisije CO2. Sastoji se od tri glavne komponente: baterije od 48 V, pogonskog alternatora s remenom i novog generatora pogonskog sklopa s integrisanom energetskom elektronikom. Litij-ionska baterija, izrađena od litij željeznog fosfata, ima kapacitet od 1,7 kWh. Primarna funkcija pogonskog alternatora s remenom je pokretanje motora i opskrba baterije električnom energijom. Pogonski generator pak omogućava djelimično električnu vožnju, daje dodatni okretni moment i vraća energiju u bateriju tokom kočenja.
Djelimično električna vožnja: tehnologija MHEV plus iskorištava prednosti električne vožnje pri parkiranju i manevrisanju. Komponente za električnu vožnju također se mogu koristiti pri sporoj vožnji u gradu, u usporenom prometu ili izvan grada pri laganoj vožnji. U tim situacijama, A6 Limousine* radi isključivo na pogonski generator, što ga čini posebno efikasnim.
Pojačanje do 18 kW: tehnologija MHEV plus pomaže vozilu s motorom na sagorijevanje, na primjer pri čestom pokretanju u usporenom saobraćaju. U tu svrhu pogonski generator proizvodi dodatni okretni moment do 230 Nm i do 18 kW (24 KS) snage.
Rekuperacija do 25 kW: tokom kočenja, pogonski generator obnavlja energiju i vraća je, do 25 kW snage, natrag u bateriju (rekuperacija). Integrisani sistem upravljanja kočnicama osigurava kočenje bez promjene pritiska kod kočenja i najbolju moguću rekuperaciju, u većini slučajeva bez upotrebe disk kočnica. Sistem od 48 V također omogućava korištenje kompresora klima-uređaja na električni pogon. To nudi prednost da čak i kada je motor ugašen, na primjer tokom krstarenja ili na crvenom svjetlu, klima-uređaj nastavlja raditi punom snagom i održava ugodnu temperaturu u unutrašnjosti. Oba modela, i A6 Limousine TDI 150 kW i A6 Limousine TFSI 270 kW opremljeni su sistemom MHEV plus.
2.0 TFSI 4-cil. 150 kW: varijanta osnovnog modela s 2.0 l benzinskim motorom s turbopunjačem, A6 Limousine TFSI 150 kW, serijski ima start-stop sistem za smanjenje potrošnje goriva i dostupna je samo s pogonom na prednje točkove. Razvija snagu 150 kW (204 KS) i ima maksimalni okretni moment od 340 Nm. Brojne izmjene podigle su učinkovitost novodizajniranog motora na viši nivo. 2.0 TFSI koristi modificirani Millerov proces sagorijevanja koji je posebno povoljan u radu s djelimičnim opterećenjem. U Millerovom ciklusu, usisni ventili se rano zatvaraju, što povećava učinkovitost motora. 2.0 TFSI također ima turbopunjač s varijabilnom geometrijom turbina (VTG). Time se poboljšava odziv i učinkovitost motora. VTG omogućava mirnije i agilnije povećanje okretnog momenta pri malom broju okretaja motora. 2.0 TFSI uvijek dolazi u kombinaciji sa 7-stepenim S tronic mjenjačem, brzim i uglađenim mjenjačem s dvije spojke.
2.0 TDI 4-cil. 150 kW: razvija snagu 150 kW (204 KS) i ima maksimalni okretni moment od 400 Nm. Kako bi se povećala učinkovitost i komfor, motor je djelimično elektrificiran tehnologijom MHEV plus i opremljen električnim sistemom od 48 V. Djelimično električna vožnja i visok stepen obnove energije smanjuju emisije ugljika. Pogonski alternator s remenom od 48 V također povećava komfor TDI verzije tihim pokretanjem motora. Vozilo brže reaguje pri kretanju i osjetno je agilnije. 2.0 TDI dostupan je s mjenjačem s dvije spojke te s pogonom na prednje očkove ili quattro ultra pogonom na sve točkove.
3.0 TFSI 6-cil. 270 kW: treća opcija, 3.0 l V6 motor s turbopunjačem, razvija snagu 270 kW (367 KS) i ima maksimalni okretni moment od 550 Nm. To je logična evolucija motora koji je u serijskoj proizvodnji od 2015. godine i nedavno je doživio niz modifikacija: novodizajnirani turbopunjač s varijabilnom geometrijom turbine (VTG), neizravno međuhlađenje, optimizacije u pogledu izmjene punjenja, korištenje Millerovog ciklusa i modifikacije sistema ubrizgavanja.
Motor razvija veliki okretni moment već pri niskom broju okretaja. U kombinaciji sa MHEV plus sistemom, dinamika vožnje i udobnost osjetno su poboljšani, a emisija ugljika smanjena. V6 TFSI uvijek dolazi u kombinaciji s quattro ultra pogonom na sve točkove.
Tehnički podaci | A6 Limousine TFSI 150 kW* | A6 Limousine TDI (quattro) 150 kW* | A6 Limousine TFSI quattro 270 kW* |
---|---|---|---|
Motor | 4-cil. turbo benzinski motor sa start/stop sistemom | 4-cil. turbo dizelski motor s MHEV plus tehnologijom | 6-cil. benzinski motor s MHEV plus tehnologijom |
Zapremina u cm³ | 1984 | 1968 | 2995 |
Pogon | Prednji | Prednji / quattro | quattro |
Izlaz snage u kW (KS) pri o/min. | 150 (204) pri 4300 – 6000 | 150 (204) pri 3800 – 4200 | 270 (367) pri 5550 – 6300 |
Maks. okretni moment u Nm pri o/min. | 340 pri 2000 – 4000 | 400 pri 1750 – 3250 | 550 pri 1700 – 4000 |
Dodatna električna snaga u kW (KS) | – | 18 (24) | 18 (24) |
Dodatni električni okretni moment u Nm | – | 230 Nm | 230 Nm |
Ubrzanje 0 do 100 km/h u s | 8,2 | 7,8 (6,9) | 4,7 |
Maks. brzina u km/h | 244 | 244 (243) | 250 |
Novi A6 Limousine* impresionira svojom izuzetno udobnom vožnjom i snagom koja je posebno vidljiva na dužim putovanjima. Utjelovljuje iskustvo poslovne klase kao nijedan drugi model.
Opcijski adaptivni zračni ovjes i upravljanje svim točkovima za quattro varijante ovdje daju ključni doprinos, značajno poboljšavajući manevrisanje pri malim brzinama i osjetno povećavajući preciznost i stabilnost pri velikim brzinama. A6 Limousine* bez napora usavršava sintezu sportskog i udobnog u skladu s voznim karakteristikama tipičnim za Audi: precizno, kontrolisano, čvrsto, povezano i dobro uravnoteženo – ili, ukratko, Audi DNK. Prednja i stražnja osovina novog A6 Limousine* imaju dizajn s pet spona koje su većinom napravljene od aluminija. Dva podokvira, prednji čvrsto montiran, a stražnji hidraulički montiran, povezuju poprečne spone s karoserijom. Dostupna su tri ovjesa:
Opcijski adaptivni zračni ovjes s prilagodljivom amortizacijom na sve četiri kotača regulira visinu karoserije i amortizaciju. Adaptivni zračni ovjes automatski uravnotežuje opterećenje vozila, osiguravajući da vozilo ostane ravno.
Dinamični sistem rukovanja Audi drive select koristi se za namještanje visine vozila i za kontrolu postavki upravljanja i pogona. Povećana je razlika između modusa vožnje: upravljanje u modusu Dynamic osjetno je čvršće i još više sportski, dok je modus Comfort dizajniran za glatku, udobnu vožnju na dugim putovanjima.
Sve su gume za A6 Limousine* posebno podešene i optimizirane u smislu otpora kotrljanja. Kod veličina 20'' i 21'', gume visokih performansi dostupne su kao opcija, a nude impresivno dinamično upravljanje i još kraće puteve kočenja.
Sistem pogona na sve točkove quattro ultra dostupan je kao opcija za mnoge varijante motora. Fleksibilno raspoređuje okretni moment kako bi se maksimizirala učinkovitost dok istovremeno pruža sve prednosti quattro pogona za još veću sigurnost i dinamiku vožnje. Elektronički kontrolisana višelamelna spojka raspoređuje okretni moment između prednje i stražnje osovine u širokom rasponu, prema zahtjevima specifične situacije u vožnji. Za izvrsnu ekonomičnost potrošnje goriva, stražnja osovina quattro ultra automatski se odvaja pod djelomičnim opterećenjem koliko to situacija u vožnji dopušta. Tokom dinamičnog skretanja u zavojima, naglog ubrzavanja ili kada to zahtijeva koeficijent trenja površine ceste, elektronički kontrolirana višelamelna spojka quattro sistema povezuje prednju i stražnju osovinu i fleksibilno raspoređuje vučnu silu tamo gdje je potrebna. Ako naglo ubrzate iz zavoja, snaga se više raspoređuje prema stražnjem dijelu. U ovoj situaciji u vožnji, raspodjela snage između prednje i stražnje osovine je oko 30:70.
Još jedna komponenta pogonskog sklopa V6 TFSI je opcijski quattro sportski diferencijal na stražnjoj osovini, koji aktivno i potpuno varijabilno raspoređuje okretni moment između stražnjih kotača. Za razliku od konvencionalnog diferencijala s ograničenim proklizavanjem, sportski diferencijal može dodatno ubrzati vanjski kotač pri dinamičnom skretanju, što znači da primjenjuje više okretnog momenta na taj kotač. Zbog toga A6 Limousine* može preciznije skrenuti u zavoj.
Sportski diferencijal suprotstavlja se sklonosti ranom podupravljanju i osigurava povećanu agilnost. U dinamičnom modusu Audi drive select, rukovanje je više okrenuto prema stražnjem kraju.
Bilo da se radi o tome kako vozilo podnosi zavoje, njegovoj uzdužnoj dinamici ili kvaliteti vožnje, prednosti čvrsto povezanog sistema upravljanja mogu se osjetiti u svakom trenutku. U usporedbi sa svojim prethodnikom, Audi je poboljšao međudjelovanje između sistema upravljanja ovjesom i pogona u novom A6. Integrisani sistem upravljanja kočnicama, kontrolisani amortizeri i sistem menadžmenta motora sarađuju još brže i preciznije. Rezultat je savršeno upravljanje.
Zahvaljujući vektorisanju kočionog momenta, selektivnoj kontroli momenta prema točkovima, novi A6 Limousine* može još bolje manevrisati kroz zavoje. Vektorisanje kočionog momenta neprestano nadzire trenutnu situaciju u vožnji i suzbija svako podupravljanje. Čim se koristi više od određene količine raspoloživog trenja u uzdužnom i poprečnom smjeru, drugim riječima, kada točkovi na unutrašnjoj strani zavoja izgube trakciju pri niskoj vrijednosti trenja, lagano se njima koči. Zbog ove ciljane intervencije kočenja i rezultirajuće razlike u propulzivnim silama, upravljanje modelom Audi A6 je direktnije i trenutno reaguje na datu situaciju. Upravljanje je stoga preciznije, sigurnije i agilnije.
Prerađeno i sada izravnije upravljanje značajno pridonosi udobnom, ali jednako dinamičnom upravljanju novim A6 Limousine*. U usporedbi s prethodnikom, cijeli put od upravljača do kotača dizajniran je tako da bude tvrđi. To uključuje torzijsku polugu na upravljačkom mehanizmu, krutu letvu upravljača pričvršćenu vijcima i čvršće čahure upravljačkog kraka. Nagib na prednjoj osovini također je malo povećan. Sve u svemu, ove mjere rezultiraju osjetno poboljšanim odzivom upravljanja i više povratnih informacija s ceste, što omogućuje precizno i lagano upravljanje vozilom.
Audi A6 serijski dolazi s elektromehaničkim progresivnim upravljanjem. Omjer upravljanja varira ovisno o stepenu zakrenutosti upravljača: pri maloj zakrenutosti upravljača, kao što je na autocesti, upravljanje je neizravnije kako bi se spriječilo da bilo kakvi nagli pokreti utiču na upravljanje. Pri većoj zakrenutosti upravljača, omjer je sve izravniji, smanjujući količinu fizičkog napora potrebnog za upravljanje u gradskom prometu i prilikom parkiranja. Štaviše, progresivno upravljanje pruža sportski osjećaj vožnje u oštrijim zavojima. Dinamični sistem rukovanja Audi drive select može se koristiti za mijenjanje karakteristika upravljanja, posebno težine upravljanja, u nekoliko modusa. Upravljanje svim točkovima opcijski je dostupno u kombinaciji s quattro pogonom na sve točkove. Radi s dinamičkom funkcijom čija je brzina reakcije dodatno poboljšana. Pri brzinama do otprilike 60 km/h, stražnji točkovi okreću se do pet stepeni u suprotnom smjeru od prednjih točkova.
To smanjuje prečnik zaokreta do jednog metra, smanjujući ga na 11,3 metra. Vozilo je tako agilnije u gradskoj gužvi i u uskim zavojima. Pri srednjim i većim brzinama stražnji se točkovi okreću u istom smjeru, što omogućuje stabilno i još preciznije upravljanje.
A6 koristi integrisani sistem upravljanja kočnicama (iBRS). S ovom tehnologijom brake-by-wire, papučica kočnice i hidraulika kočnice potpuno su odvojene. U varijantama s tehnologijom MHEV plus sistem izračunava može li se željeni učinak kočenja postići regenerativnim kočenjem pomoću elektromotora, odnosno pogonskog generatora, ili se moraju aktivirati i kočnice na prednjoj i stražnjoj osovini. U djeliću sekunde upravljačka jedinica izračunava koliku silu kočenja moraju proizvesti disk kočnice. Zatim klip u hidraulici kočnice stvara potreban pritisak. Osjećaj kočenja ostaje isti dok je papučica pritisnuta, s prelazom između rekuperacijskog i kočenja trenjem neprimjetno glatkim i homogenim, a sile kočenja ostaju konstantne. Zahvaljujući elektrohidrauličnom pokretanju, sistem vrlo precizno stvara kočioni pritisak za kočnice točkova i otprilike dvostruko brže od konvencionalnog kočionog sistema. Kada se aktivira automatsko kočenje u nuždi, maksimalni kočioni pritisak postiže se za samo 150 milisekundi.
Novi A6 Limousine* koristi Android Automotive OS kao operativni sistem za infotainment uređaj. Vozilo ažurira sav sadržaj bežičnim putem. Na taj način Audi osigurava da sve Connect usluge uvijek ostanu aktuelne. Brojne aplikacije trećih strana uključujući Spotify, YouTube i servise s vijestima moguće je preuzeti iz Audi trgovine aplikacijama, koja je, kao i integracija smartphonea, serijska oprema. Integrišu se izravno u MMI modela A6 Limousine*, nije potreban smartphone ni za preuzimanje ni za korištenje funkcije. Audi smartphone funkcija prenosi sadržaj s vašeg smartphonea ravno u infotainment sistem vozila. To omogućuje praktično upravljanje navigacijom, telefonom, muzikom i odabranim aplikacijama trećih strana putem MMI dodirnog ekrana i upravljanja putem govornih naredbi. Smartphone je moguće puniti koristeći serijski pretinac za telefon s induktivnim punjenjem.
S poboljšanim i intuitivnijim upravljanjem ekranom osjetljivim na dodir, korisnici mogu idealno iskoristiti prednosti novodizajniranog koncepta upravljanja i prikaza. Alternativno, brojnim funkcijama vozila može se upravljati s nadograđenim upravljanjem govornim naredbama. Audi asistent s upravljanjem govornim naredbama pruža podršku i uči tokom procesa. Kako bi što detaljnije odgovorio na upite, Audi asistent pristupa dodatnim sadržajima s Interneta, uključujući podatke o vremenu i opće informacije.
Povezivanjem na ChatGPT (kojega pruža Microsoft Azure OpenAI Service) kupci mogu pristupiti znanju temeljenom na umjetnoj inteligenciji koristeći svakodnevne govorne upute. Generisani odgovori prilagođeni su svakom pitanju i pojedinačno se čitaju. Audi asistent automatski određuje treba li obavljati određenu funkciju vozila ili odgovoriti na upit o drugoj temi. Ako Audi asistent ne može odgovoriti na pitanje, besprijekorno pristupa ChatGPT-ju bez ikakvih primjetnih prekida za putnike.
Novi Audi A6 Limousine* serijski je opremljen brojim modernim sistemima pomoći za vozača. Ovi sistemi povećavaju udobnost i sigurnost na svakom putovanju olakšavajući vozačev posao i preuzimajući važne zadatke.
Paket pomoći za „vožnju i parkiranje” serijska je oprema. Obuhvaća automatsku regulaciju razmaka, ograničenje brzine koje odgovara na prometne znakove, prepoznavanje prometnih znakova, kameru za vožnju unatrag i pomoć pri parkiranju plus. Ostala serijska oprema obuhvata pomoć pri parkiranju plus s prikazom udaljenosti od prepreke, upozorenje na napuštanje vozne trake, pomoć za promet straga, pomoć za skretanje i pomoć za kočenje u nuždi. Kupci također mogu konfigurisati dodatne opcijske sisteme pomoći za vozača.
Adaptivna pomoć za vožnju plus jedan je od vrhunaca: uz razne senzore koji kontinuirano nadziru okolinu vozila, također koristi podatke navigacijske karte visoke rezolucije i masovne podatke iz oblaka dobivene od drugih vozila.
To omogućava optimiziranje prepoznavanja prometnih znakova i pružanje pomoći pri ubrzavanju, održavanju brzine i udaljenosti te navođenje po voznoj traci. Na osnovu prikupljenih podataka, sistem izračunava rutu i glatko vodi vozilo kroz saobraćaj u središtu vozne trake uz pomoćne intervencije upravljanja. Istodobno reaguje na vozila ispred i nadolazeći saobraćaj s regulacijom udaljenosti te unaprijed prilagođava brzinu kako bi se vozilo prilagodilo ograničenjima brzine i situacijama kao što su zavoji, raskrsnice i kružni tokovi. U saobraćaju s čestim zaustavljanjima i kretanjima, sistem može usporiti vozilo do stanja mirovanja i, ovisno o tome koliko dugo stoji, može ga automatski ponovno pokrenuti. Na stop znakovima brzina se smanjuje kako bi vozač mogao udobno preuzeti kontrolu nad situacijom. Zahvaljujući mnoštvu parametara koje uzima u obzir, prilagodljiva pomoć za vožnju plus poboljšava kvalitet vožnje, u cijelom rasponu brzina pa čak i u zagušenom saobraćaju.
*Vrijednosti potrošnje goriva i emisija gore navedenih modela:
Audi A6 Limousine TFSI 150 kW
Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 7,8 – 6,9;
kombinovane emisije CO₂ u g/km: 177 – 157;
Audi A6 Limousine TFSI quattro 270 kW Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 7,8 – 6,7; kombinovane emisije CO₂ u g/km: 177 – 153;
Audi A6 Limousine TDI 150 kW
Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 5,6 – 4,8;
kombinovane emisije CO₂ u g/km: 146 – 126;
Audi A6 Limousine TDI quattro 150 kW Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 5,8 – 5,0; kombinovane emisije CO₂ u g/km: 152 – 131;